收藏文章 

2017-04-28

大灣區 最後的反抗機會?

 

         「遙遠的東方有一個灣,她的名字就叫珠江灣。」融合大潮又來了,今次大陸用嘅term,就叫粵港澳大灣區,又或者有個長啲嘅──「香港最後一個發展的機會」。中央旨意打到嚟,港九新界無得避,自李克強喺三月兩會時發表嘅總理工作報告,提到「粵港澳大灣區」嘅概念之後,政府就不停推銷呢個國家級發展戰略。 

  

  睇返以往幾十年,珠三角一帶都有唔少嘅戰略term出過台,由回歸初期嘅「大珠三角」、到胡溫時代,張德江主理嘅「九加二」(九個廣東省城市加香港同澳門)、以至6年前靜悄悄的來,靜悄悄的無咗嘅「環珠江口宜居灣區」規劃,講到尾,就係珠三角應該係一個融合經濟體,並為國家嘅發展提供強大助力,為建設十三五小康社會,以及圓滿習近平主席的中國夢作為強力後盾!嘩,多麼偉大,多麼神聖的發展規劃啊。唔少有涉足商界嘅人,對呢個計劃同充滿冀盼,亦認同「最後一個發展機會」呢個「警告」,覺得如果香港再唔聽話,跟隨國家嘅大勢,未來一定無啖好食。 

 

       今日,冷手執個熱煎堆嘅謬波,呼籲香港老人去粵西過退休生活,或者去恩平浸溫泉唔使去日本關西, 表面上係捉錯用神,勸錯隔離,喂而家人哋同你講緊做生意,你做財政司你走去講去玩去食?其實,佢呢個「呼籲」嘅本質,就係話你聽,政府唔提倡跨境體會別國文化,反而應該考慮一啲連個溫泉係真定假都未分到嘅「短線」遊。如果返大陸生活係咁好嘅話,不如港府官員先做個示範,返大陸住,然後運用「一小時生活圈」呢個「優勢」嚟往返中港兩地。

 

  有關大灣區係「香港最後一個發展的機會」,內地嘅評論點解咁強調係「香港」呢?因為對大陸嚟講,香港並唔係一個合作對象,只係國家發展嘅一隻棋,呢隻棋到今日嘅價值,仍然係有「自由」、「國際信任」、「具國際水準嘅專業服務」,呢啲字刻喺上面,呢啲係大陸發展咗幾十年,都烹調唔出嘅材料,喺中長期政治封閉嘅情況下,都唔見得會有咩起色,香港呢啲「剩餘價值」,就令到大陸唔能夠完全棄棋。但偏偏,抱持住以上呢啲價值嘅香港人,就係最唔想屈服於政權之下,所以,點解又咁強調係「最後」機會呢?靠嚇囉,唔講得大啲,點令到香港人屈服,全面投誠,順應國家? 

 

  一定有人覺得,我又政治化咗呢個規劃啦,「而家係國家益緊香港呀,邊個反對就係令香港再無得起飛」。個人嚟講,我認同香港自從被大陸收返以嚟,係喺度食緊老本,錯失咗唔少機會,包括冇得實現一個無得事先知道結果,真正由人民決定嘅首長選舉、冇得利用香港金融市場嘅自由度,去推動人民幣真正嘅市場化、冇得以香港回歸前可靠嘅廉政制度,畀大陸官場有一個廉潔嘅楷模。反而,因為大石責死蟹,香港一直喺度妥協,連反抗嘅權利都一步步咁被剝奪。民主、自由、廉潔呢啲軟實力,廿年嚟一直被擠壓。大灣區計劃,口講係要好好運用各地區嘅「獨特優勢」,但最後,對於國內只能夠成為刺激GDP嘅最後稻草,對香港就會成為壓逼妥協嘅代名詞。

 

  當大家睇見一班所謂法律學者,今日會搞講座,逐條討論點樣將香港嘅《基本法》「釋法」,完全只顧大陸想點做,就知道融合只係幌子,砍掉重煉先係大陸對香港最想做嘅嘢。當融合變成吞併,國際唔再認可香港嘅價值時,香港就變成雞肋了。只係想守護香港僅餘價值嘅我哋,應該如何是好?

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多思歪思正文章
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share