收藏文章 

2017-12-14

志偉成語動畫廊 一句辣著謝阿Paul

  近排Jenny都見謝偉俊(阿Paul)比較躁,唔知係唔係做得議事規則委員會主席做耐咗,呢排又因為改《議事規則》成為咗眾矢之的,所以差唔多日日都見到阿Paul同民主派輪流開火,嗱!今日一大朝早又有嘢睇喇!

 

 

 

 

晨早起來心情躁

 

  是咁的,因為上次主席決定咗要加4日會,咁開完噚日朝11晚8嘅大會之後,各位議員今日開始,除咗星期日之外都要返朝9晚8。唔知係咪今日第一日開始呢個「大長征」,大家都未瞓醒所以躁躁地,結果啱啱開咗半個鐘,民主黨嘅主席胡志偉就講咗句『狡兔死,走狗烹』嚟形容而家嘅情況,話建制派趁有6個非建制派議員被DQ,就急急腳去改《議事規則》,將非建制派同建制派比喻為「狡兔」同「走狗」。

 

兔死狗烹典出《史記》

 

  呢句「狡兔死,走狗烹」即係成語「兔死狗烹」嘅出處!就等Jenny就同大家講講呢個出自《史記》嘅典故啦!話就說好耐好耐之前嘅戰國時期,越王勾踐大夫范蠡幫越國打敗吳國之後自行引退,仲託人畀封信以前嘅同事文種,勸佢學自己咁歸隱,以免招惹災禍。原來范蠡一早就知越王係個「只能共患難,不能共富貴」嘅人,但又冇理由講到咁白去鬧一國之君,想死咩?所以佢喺信中就話﹕「飛鳥盡,良弓藏,狡兔死,走狗烹」,勸文種都學佢咁捨棄功名富貴,一於保住命仔咁話。

 

  本來就咁一個比喻都冇咩特別,誰知志偉就特別點名被人戲稱「西環契仔」嘅阿Paul,話「謝偉俊你作為『走狗』嘅一部分,點可能唔會喺將來受到中央政府唾棄呢?」就係呢一句,又再次撻著咗阿Paul,大鬧「我可以忍一次,可以忍兩次,我唔可以忍第三次!」質問志偉「咩叫走狗啊!?」要佢收回言論同埋道歉,志偉都一樣企硬。兩邊撐到咁行,主席梁君彥都冇辦法,唯有暫停會議睇錄影帶。一停就停咗差唔多半個鐘,返嚟之後志偉就話肯收返指明阿Paul嘅言論,淨係留返句「狡兔死,走狗烹」形容而家嘅情況喎。

 

尹兆堅話原來係戥建制派唔抵?

 

  雖然場鬧劇早開始亦都好早散,不過餘波一直延續到下晝。尹兆堅下晝發言時,就籍機為黨友抱不平,覺得其實志偉唔需要收回言論嘅,因為明明呢個成語嘅意思本身係存有褒義,係講緊作為「良弓」、「走狗」嘅功臣,為國家付出咁大功勞,最後竟然冇啲回饋,係戥佢哋唔抵,唔明點解咁多同事做咩咁大反應。Jenny仲見有網民就試吓代入返落典故嘅情景,想像吓當范蠡同文種講:「飛鳥盡,良弓藏;狡兔死,走狗烹。」文種竟然回應一句:「你做乜鬧我!?」都咪話唔好笑㗎!

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》原生家庭對成長有咩影響?改善溝通有計可施?► 即睇

更多言歸政傳文章
你可能感興趣
#史記 #兔死狗烹 #躁底 #謝偉俊 #議事規則 #胡志偉 #立法會 #西環契仔
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
聚焦兩會2024
More
Share