加入最愛專欄  收藏文章 

2017-08-21

勿讓政治沾污法治

   雙學三子黃之鋒、羅冠聰同周永康,2014年佔領公民廣場一案,政府覆核刑期上星期宣判,最終由之前三人拍一下「Pat Pat」離開法庭,最後要洗埋「Pat Pat」受牢獄之苦,被判68個月刑期。


  三子被判刑之後,從昨日(20日)遊行人數都可以睇到,社會輿論對裁決嘅睇法。唔少人都認為今次法院判決極之不公,甚至形容政府以至法院,係進行緊「政治逼害」,呢一點係最令Tina擔心。一旦香港人真係對我哋一直最引以為傲嘅司法體系都唔再相信的話,香港真係連最後防線都無埋。


  直到今日,Tina仍然相信,法院入面高高在上嘅法官,個個都係非常獨立咁去睇每一單案件,唔單止係雙學三子,仲有東北案、七警案等等,全部都係依據現行嘅法律原則去判,唔涉及任何政治元素或個人情緒,作為社會任何一員,絕唔應該輸打贏要,更妄言法院裁決係有政治逼害嘅成分。


  但我所講嘅,只不過係在法院嘅層面,單Case未到法院之前,有無政治元素滲入?負責查案搜證,以至肩負起訴提出上訴嘅律政司部門,有無戴政治有色眼鏡去睇呢?相信各位讀者自己心入面都早已經有把尺,唔使Tina多講。


  大律師公會前主席石永泰接受一間網媒專訪,提到以上呢點時,受盡雙學三子支持者唾罵。石永泰話雙學三子無畏無懼,就係無懼檢控,「你出得嚟行就預咗要還……應該係求仁得仁」。Tina都想問下三位,如果佢哋衝入公民廣場之前,知道畀人拉係會面對最少一年刑期嘅監禁的話,佢哋係唔係唔衝呢?我相信佢哋一樣係會照衝,因為呢個係佢哋所相信嘅理念。


  石永泰亦由雙學三子案談到四位立法會議員DQ案,有一句講法好發人深省。「政府將本來屬於政府舞台的事,改用法治手段去解決,『整個舉措是賤』,亦只會換來惡果,逼使法庭作出政治上不討好其中一方的判決,再被人批評法治已死」,呢個先係香港近幾年面對最大嘅危機。的而且確,我哋絕唔應該令到法庭介入任何政治旋渦之中,咁樣對整個社會都無任何益處。我仍然深信,如果裁決係有任何不公嘅地方,最終法律係會還佢哋一個公道,希望三子可以繼續信任法庭,信任香港最核心嘅價值。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多立會透視鏡文章
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share