加入最愛專欄  收藏文章 

2017-10-12

【做Marketing的困境】間間都話自己嘅豬扒飯好味,顧客分得出嗎?

  同一個焗豬扒飯,間間快餐店都話自己係最好食,一間標榜豬扒厚切,一間標榜個飯較大,一間標榜香濃茄味。但其實大家又分唔分得到,以下呢個焗豬扒飯係出自邊間快餐店呢?

 

 

  相信就算你係喺該快餐店打嘅員工,都未必分得出以上個焗豬係邊間打邊間。多年來,幾間快餐店都好想打造自己獨一無二嘅焗豬扒飯,但無疑搞咗咁耐,仲未分出勝負,依然係一個分不清嘅豬扒飯。

 

  做marketing最忌係冇differentiation,因為冇differentiation的話,代表你嘅生意/產品難以被顧客認清,另一方面亦代表你嘅生意/產品好容易會被人取代,而以上嘅情況喺香港好常見,不論係餐廳內嘅一碟焗豬扒飯,定還是係整間餐廳,都有以上嘅問題。

 

  相信喺香港嘅街頭或者商場內,大家不難見到有啲商店/餐廳嘅店名同Logo都近乎一樣,就例如叫《牛X》嘅餐廳,喺香港應該都有十間八間,而相信大部分嘅顧客,都只因為「就腳」同埋「有位」先會幫襯,食完後該餐廳有乜嘢特色,應該唔會有人會知。

 

  因為一直以來香港都係一個文化交集嘅地方,咁多年大家都習慣咗「集各家大成於一身」,而忽略咗創造自己differentiation呢個道理,慢慢「集各家大成」就變成咗香港文化。當然,好嘅係唔需要抄,抄咗亦唔一定做得好,或者抄一半改一半,就變成「新」。100%抄當然唔好,但如果想搵快錢,呢一招有時係有啲用。

 

  以《牛X》為例,突然間有一間牛X開店,部分對餐飲業唔太了解嘅人嚟講,短時間會產生咗一個錯覺,誤以為係同一間餐廳,或者係該餐廳嘅分店/分支,如事者咁就可以食住道氣賺一筆。但第一道氣過後,亦好少公司會重新制定公司策略。最常見嘅係,過幾年生意唔好的話,就執笠開過新一間。究竟係香港生意人放棄咗思考生意策略,定係「食頭一浸」然後放棄,就已經係我哋嘅生意策略?

 

  與其繼續周旋係對一個豬扒飯之上,或者不停地開牛X,倒不如放棄呢類嘅紅海戰,認認真真地開拓一個新嘅藍海。生意上有differentiation,重點並唔係為咗避開抄襲嘅嫌疑,亦唔係要避免同競爭對手正面交鋒,而係要創造出自己嘅特色,打造一個較長線生意商機。咁樣香港先可以有自己嘅特色,有一個較長線嘅發展。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

WoW WoW星期三:健康網購產品低至$99 (只限今天)► 立即行動

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#上班族 #品牌故事
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share