加入最愛專欄  收藏文章 

2017-10-26

「黑暗貨幣」比特幣?升幅咁勁究竟有乜原因?

  2009年發行嘅比特幣近期又再次成為焦點,由2017年年頭一粒比特幣約值一千美元,因為年中發生WannaCry 勒索病毒事件後,比特幣再次受人關注,炒升到今日已經升到約五千幾至六千美元左右一粒。年頭到而家升幅約五倍有多,投資回報遠勝好多投資工具。

 

  記得2010年時,一單較為人知嘅新聞,美國一位程式員喺一個比特幣平台「Bitcoin Talk」 提出,如果有人肯幫佢買薄餅的話,佢就願意出一萬粒比特幣作交易,後來有位英國人二話不說就幫佢order咗兩個薄餅,而呢個就係比特幣史上第一個真實交易,亦係大家聽到嘅「Bitcoin Pizza Day」。當年一粒比特幣只值USD0.08 ,如果呢位人兄今日仲補留住果一萬粒比特幣的話,今日價值已經升到五、六千萬美元,而家佢已經係億萬富豪。唔單只外國,香港都有比特幣嘅交易,去年亦有私人音樂教師願意收比特幣作學費。

 

 

  雖然係咁,今日大眾對比特幣嘅睇法仍然係好兩極,信嘅朋友就繼續全情投入,唔信嘅朋友就覺得呢個係世紀騙局,買定花生等睇戲。呢類咁爭議性嘅話題唔方便喺呢度討論,但我哋做marketing嘅,經常會先以理情嘅角度去分析每一件事,而最理情嘅東西必定係數字。佢係數字上嘅升幅係無可否認嘅事實,而比特幣亦愈來愈受大眾、公司、「團體」所重視,由最初人稱「黑暗貨幣」,只係專門俾「團體」使用嘅交易工具,到今日已經有人用比特幣交學費。而家亦開始出現咗其他比特幣交易軟件/硬件工具,例如比特幣銀包、比特幣交易市場等等,甚至有用比特幣收錢嘅自動售賣機出現,可見大眾開始慢慢接受比特幣。

 

  幾年間有咁大轉變,你第一件事會好想了解比特幣價值嘅起源。其中一個原因係因為比特幣「貨幣」嘅特性,嚴格嚟講佢唔係貨幣,佢係介乎於貨幣與產品之間。唔似一般貨幣,佢並非由國家或銀行發行,亦唔受銀行體系監管,所以暫時無人能夠凍結其他人嘅比特幣或者其戶口,可以話係一種「無色認」嘅貨幣/產品,方便咗大家去轉移資產,所以先有「黑暗貨幣」嘅稱號,而呢個就係比特幣其中一個功能上嘅價值。

 

 

  之後其認受性不斷增強,當中必然夾雜著自然因素同人為因素。簡單說就好似以前石器時代,原始人用石輪作貨幣(石幣),只要出現第一、第二單石幣交易,認受性就會慢慢地建立起來。只要愈來愈多人知道石幣交易成功,慢慢就會有人跟隨,認受性亦因而不斷增強。可惜嘅係,因為有一次有原始人誤將石幣跌咗落河,之後攞唔返上岸,自此石幣就慢慢失去其價值。所以不論係比特幣也好,一塊石頭也好,就算佢本身係無功能價值,只要認受性超強,食鹽都可以炒高十幾倍,亦可當作交易貨幣之用。 

 

  文章並唔係鼓勵或唔鼓勵人哋去投資/使用比特幣,對比特幣仍然抱持平態度,因為暫時都未能簡單地為比特幣定位。不過可以肯定嘅係,比特幣係一種投資工具,而稱得上投資工具就一定有其風險,而財富增值,就係風險管理嘅藝術。識得玩就叫「藝術」,唔識玩就叫「返魂無術」。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#投資 #比特幣
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share