加入最愛專欄  收藏文章 

2018-02-22

【職場藝術】先道歉,後鬧人!中高層人員的管理之道

  在家面對屋企人,遇到不滿,你可能會毫無保留地鬧人;但身處辦公室,面對下屬同事,遇到不滿,你又會如何處理?

 

  默默啞忍?可能會令下屬同事變本加厲,有恃無恐。大聲喝罵?相信絕少人會咁做,始終與下屬同事相處講求長期合作關係,大家相輔相成。他朝一日有求於人,今日留了一線,日後始終較易開口。

 

  那如何才可以做到提醒(或警告)別人,而不太破壞雙方關係?從一位前輩身上我學到其中一種方法,就係「先道歉,後鬧人」。

 

  無錯,就算係佢做錯在先,你都先行向佢道歉。

 

 

  「對唔住,可能係我做briefing嘅時候講得唔清楚,先會令個project而家做錯晒方向。其實你做到一半嘅時候,有冇諗過徵詢一下我嘅意見?」

 

  「對唔住,我諗我太take it for granted,以為全marketing team同事都知道印宣傳單張之前,睇打稿係基本程序,所以我都幾驚訝你今次無睇過就拎去印。下次我會睇得緊啲。」

 

  以道歉作為警告別人的開頭,simply給了一個藉口去打開這個話題,而且先給聆聽者一個負責任的印象,就是令他們感覺「有錯,我會同你一齊解決」,然後才入「正題」。這種開場白於電郵尤其普遍。

 

  但注意,這種道歉式開場有時可能會畀人一種「串」或者較挑釁的感覺(尤其於面對面交談時),所以運用時,請注意語氣及用詞。否則,弄巧反拙,可能比起你直斥其非後的情況更差。

 

  身處辦公室,畀意見嘅方式有成千上萬種,面對不同人亦需要不同手法,以上方式供大家傍一傍身。畀意見期間或畀意見後,對方嘅負面情緒有時難以避免,但不可以因為害怕尷尬而避而不談。人在職場,面對不同上司同事下屬,懂得向他們反映意見非常重要。除了因爲希望他們作出改善,與自己磨合得更好外,亦是為了讓「在位者」知道你的延伸價值──你並不止於發揮自己,而是能夠幫助身邊同事下屬,甚至上司,發揮得更好,最後讓公司得到最大益處。

 

  懂得讓下屬同事發光發熱,其實比獨領風騷更為厲害。這個道理給中高層人員尤其合用。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》原生家庭對成長有咩影響?改善溝通有計可施?► 即睇

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#職場 #上班族
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
財政預算案2024-25
More
Share