加入最愛專欄  收藏文章 

2018-07-12

【見識≠識見】別太無知!去旅行不為在Google Map標註多幾粒星星

  咩叫常識?

 

  有啲人覺得常識即係見識。去過澳洲、非洲、南美洲算唔算有見識?坐過飛機頭等倉、喺101樓rooftop食過teppanyaki,又算唔算有見識?「真係見過」Steve Jobs本人又算唔算見多識廣?一個人可以去過好多地方、見過好多奇珍異獸,但佢哋嘅「識見」未必一定同佢哋眼睛所見成正比。

 

  用金錢去一個新地方、做一樣新事物,其中一個目的,就係買一個機會去刺激自己嘅五官,畀一個全新感覺自己。五官刺激過後,領悟到幾多就全靠自己之後嘅思考同內化。將「見識」變為「識見」,比起就咁用口講畀人知你去過邊度、見過啲咩,更令人信服。去旅行並非只為喺Google Map上mark多幾粒星星,然後喺人哋面前炫耀。

 

 

  有啲人覺得常識即係通識。你上一次睇晒一本書係幾時?你上一次睇晒一份報紙又係幾時?平時搭車,你會選擇打機,定係睇新聞?我有個中學同學叫Gilbert,佢讀書時成日都問:「讀通識其實有咩用?睇新聞其實有咩用?」、「南北韓統一其實關我咩事?」、「嗰科《電影、社工與人生》點解要迫我睇《發條橙》呢套戲?」

 

  直至半年前,Gilbert開始明白通識究竟對工作有咩實際幫助。Gilbert工作嘅外資品牌喺中國大陸設有分公司。上兩個月佢發現公司嘅簡體中文網站,喺國家一欄將香港、台灣同時同其他國家一併列出。由於Gilbert之前睇過相關新聞,所以佢立即向上司匯報並處理,總算為公司「防患於未然」。

 

  唔可以將你變成專家,但往往可以避免你喺別人面前顯得太無知,同時有可能令你避過一啲麻煩。所以,請唔好阻止自己吸收知識,就算係其他行業嘅知識、世界大事、娛樂新聞等,因為你永遠唔會知幾時用得著呢一啲「小知識」。

 

  講咗咁耐,咩叫常識?

 

  我會話常識就係見識加通識,再加你自己嘅知識同分析,從日常生活中trial and error、從別人身上學習、從錯誤中吸取教訓。所以常識其實一啲都唔簡單,common sense其實一啲都唔common。

 

  現今,好多人只顧盡快完成工作、交數畀上司就搬字過紙,完全無經歷思考過程,無嘗試運用自己嘅常識就草草了事。

 

  「微信嘅讀者群係中國大陸,點解要做埋英文版本?」

 

  「啊,因為上年都係咁做,所以我都照跟啫。」

 

  「呢個QR code喺張slide上面咁細,其實啲觀眾會唔會scan唔到?

 

  「啊,我又無諗過呢個問題,我諗住擺咗落去就ok。」

 

  所以,如果你發現身邊有一位幾有常識嘅朋友或同事,請你務必要多加珍惜。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新etnet健康網購,送你【健骨維他命D3(1000IU)】乙樽(價值$108)► 立即行動!

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#職場 #上班族
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
聚焦兩會2024
More
Share