加入最愛專欄  收藏文章 

2018-01-26

DQ姚周 政府迫不得已

  下周一(29日)就係立法會補選提名期結束日,臨近結束,消息就愈傳愈多,剛剛就有不同媒體分別引述消息人士指,分別在九西同港島報名嘅姚松炎同香港眾志周庭,都會被選舉主任DQ(取消資格),連閘都入唔到。

 

  呢個消息,雖然對好多人來講,特別係泛民嗰邊都唔多意外,因為呢個真係容易預計過港交所炒高過$300;如果估計唔到,九西就唔會搞到「Plan B馮」自己落馬,要去到Plan C身上喇!但對Tina嚟講,如果真係如報紙所言,下周一兩人齊齊被DQ的話,就的確係感到意外。

 

  自從補選開始報名以來,Tina同唔少親政府人士打聽,都收唔到姚周二人真係會被DQ嘅訊息。建制派,甚至係政府內部主流意見都認為,姚周二人並非「罪犯滔天」,當時估計就算畀兩個人入閘,阿爺都未必有太大意見。政府方面,最近咁啱碰上鄭若驊僭建事件令到林鄭政府有少少進退失據;如果再搞埋DQ姚周二人,勢必激起更大民情。建制派方面,就更加擔心DQ二人會激起更多中間選民嘅同情票,到時泛民唔好話派「二打六」,搵「三打七」出來,都打到鄭泳舜、陳家珮落花流水。

 

  咁最終點解DQ二人由半信半疑發展到依家言之鑿鑿?聽聞政府走到呢一步,真係迫不得已,係兩人都各自有迫不得已嘅理由。先講姚松炎,當日佢宣誓被裁定違反基本法,更加係觸動人大釋法;雖然釋法之中只係話「並不得重新安排宣誓」,照字面解應該係不得就2016年選舉安排從新宣誓,但「大人」嘅心思難以揣摩,不排除容許姚入閘再喺今屆立法會宣誓,畀一眾建制律師師爺同阿爺打小報告話違反之前人大決定,惹來更嚴重嘅法律風波。咁多不確定性之下,長痛不如短痛,「揮劍斬松炎」。

 

  至於周庭所屬嘅香港眾志更加係令阿爺頭痛,特別係羅冠聰同黃之鋒。眾志個個都係後生仔女,今屆唔選得、下屆唔選得,再下屆都難制止,唯一可以做嘅,就係立一個先例,指佢地黨綱「自決」字眼係違反擁護基本法,咁以後就大條道理阻止佢地「眾志成城」咁去參選。

 

  無論如何,今次補選將明確定下日後立法會選舉嘅入閘準則,對阿爺而言係好事,對擁護一直以來選舉制度嘅港人來說就……

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》原生家庭對成長有咩影響?改善溝通有計可施?► 即睇

更多立會透視鏡文章
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
聚焦兩會2024
More
Share