加入最愛專欄  收藏文章 

2020-11-11

泛民玩過火,阿爺動真火

 

  今日11月11日,因為有四個1嘅關係,喺內地俗稱為「雙11」,亦叫做「光棍節」。有咁啱又得咁橋,今日四個1嘅日子,人大常委會審議咗《國務院關於提請就香港特別行政區立法會議員資格問題作出決定的議案》,「必須確保香港特別行政區有關公職人員包括立法會議員符合擁護中華人民共和國香港特別行政區基本法、效忠中華人民共和國香港特別行政區的法定要求和條件」。有關議案公布之後,港府同時發出新聞稿,指根據全國人大常委會嘅決定,宣布將立法會議員楊岳橋、郭榮鏗、郭家麒同梁繼昌即時喪失立法會議員資格。

 

  人大所作嘅決定,可以話係好明確咁畀咗個金剛箍畀泛民,指明香港嘅立法會議員,因宣揚或者支持「港獨」主張、拒絕承認國家對香港擁有並行使主權、尋求外國或者境外勢力干預香港特別行政區事務,或者具有其他危害國家安全等行為,不符合擁護中華人民共和國香港特別行政區基本法、效忠中華人民共和國香港特別行政區嘅法定要求同條件,「一經依法認定,即時喪失立法會議員的資格」。呢個決定最有趣嘅係,DQ議員唔再需要由立法會自己去搞,亦唔使勞煩立法會主席去做醜人,只要有以上行為,特首就可以直接頒令DQ。

 

  有建制派議員就指出,今次DQ表面上就係跟番7月報名時選舉嘅脈胳,但實際上,楊岳橋、郭榮鏗、郭家麒同梁繼昌四人被DQ所反映嘅其實係立法會復會之後泛民全面反抗嘅「惡果」。「泛民喺大會同事務委員會上面點樣玩過火,阿爺係知道得一清二楚,唔單止西環有責任匯報,建制派議員、政府亦一直有向阿爺打報告。阿爺當然想直截了當將玩嘢嘅議員DQ,目標人物最少七八個,但法例上又的確難以入罪,唯一就係以今次咁嘅方式,將曾經涉嫌宣揚港獨嘅人DQ,仲要係阿爺授權特區政府去做,『殺四警百』,希望令到議會長治久安。」

 

  不過今次歷史上首次將現職議員「搣柴」,所引起嘅後果的確係難以想像,支持泛民嘅市民以至其他國家會唔會有進一步制裁,都係未知之數。不過呢位建制派議員認為,阿爺行得呢一步,應該就已經考慮到所有最壞情況,估計海外從香港大規模撤資嘅可能性極低,就算係對香港官員、政客實施新一輪制裁,實質影響都係有限,「阿爺做嘅係撥亂反正,用短痛去換來十年、廿年後嘅穩定,DQ係痛,但唔打針又點得好呢?」

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》原生家庭對成長有咩影響?改善溝通有計可施?► 即睇

更多立會透視鏡文章
你可能感興趣
#立法會 #立法會議員 #DQ #港府 #人大 #泛民 #楊岳橋 #郭榮鏗 #梁繼昌 #郭家麒
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
財政預算案2024-25
More
Share