加入最愛專欄  收藏文章 

2021-09-10

民主黨末路

  今日(10日)係政壇一個里程碑,事關係第一次要求上任中嘅區議員宣誓,同時間亦要睇下,一班泛民區議員宣誓完之後,會唔會因為跌入負面清單而被政府DQ同追薪酬。今日呢個里程碑,亦可能決定,泛民現時最大政黨民主黨,係唔係會走入末路。

 

  好似林鄭所講,作為一個政黨,最大嘅價值就係參政。的而且確,如果一個政黨唔參政,咁不如就好似其他個別泛民政黨一樣,宣布解散個組織就算;不過民主黨真係面對嘅最大問題,係參政唔參政,兩條路都係通向崖邊。

 

  民主黨現時要計嘅數,係重回溫和泛民路線,究竟可以爭取到幾大嘅政治空間。嚟緊新一屆立法會選舉,得返20個直選議席,分10區各區兩席,按之前泛民建制六四比,泛民最多都係分到10席,更何況來屆立法會選舉仲可唔可以「呼喚」泛民支持者繼續出嚟投票畀泛民,仍然係未知之數,就咁估計,泛民真係齊腳出選的話,20席搶到8席已經係非常好嘅成績。

 

(資料圖片)

 

  有民主黨中人同Tina透露,民主黨內唔少後生嘅,特別仲係孭有區議員身份嘅,到依家都係希望出選立法會,因為揀得從政之路,特別係泛民中人,選立法會議員已經係從政旅程嘅「頂端」,因為獲委任做官嘅機會近乎零。後生黨員依附得喺民主黨呢類大黨,當然係貪佢資源較多、名氣較大,但如果最終選立法會唔畀用「白鴿」標誌去出選的話,無咗「民主黨大戰民建聯」呢類對戰嘅號召,大家都覺得勝算再低幾成。

 

  擺明車馬唔畀黨員參選以維護政治倫理、維護仍被扣押黨友嘅尊嚴,面對嘅風險亦都唔細。要好似建制派所講咁,唔派人參選就用到國安法入罪,當然有少少令人摸不著頭腦,但往後嘅其他選舉,資格審查委員會會唔會用返民主黨呢個決定去做判斷落唔落閘,咁就真係無人答到你,因為資審委任何決定,基本上都係密不透風,街外人無從得知。

 

  兩邊都係崖邊,所以民主黨內有個講法,最大可能就係容許黨員自己決定選唔選,選的話可以Claim自己係民主黨黨員,但就唔可以落標誌,似乎呢個都係避免「滅黨」嘅最佳方法。但都係嗰句,投票氣氛會有幾旺盛、仲有幾多泛民支持者仲有心行去個票站投票?呢個根本就唔係民主黨嘅末路,而係傳統泛民嘅末路,新政制之下,政黨都可能要換新徽。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多立會透視鏡文章
你可能感興趣
#立法會 #區議員 #宣誓 #民主黨 #泛民
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share