加入最愛專欄  收藏文章 

2022-10-21

《施政報告》缺甚麼?

  特首李家超呢個星期三公布咗佢首份嘅《施政報告》,Tina作為一位已經睇咗25份特區《施政報告》嘅小市民,我可以話呢份《施政報告》的確係與別不同,有過去24份完全無嘅特質。

 

(Tony攝)

 

  其中一個創先河嘅特質,就係為不同項目設定咗KPI績效指標,總數達到110項之多,雖然細心啲睇有唔少明顯係「湊夠數」,但有啲都真係一條要達到嘅實數。KPI呢樣嘢今屆立法會議員講咗好多,李家超喺當選特首之後亦都有提及,但就萬萬想唔到會放喺施政報告之中。我諗好多打工仔,特別係做過Sales嘅讀者都會好體會到,每到年尾老細就會檢討一年條數係點,有賞有罰,仲會定立明年嘅「銷售指標」,要大家諗計點樣去跑好條數,跑到就升職加人工,跑唔到就拜拜都有份。

 

  家超特首喺《施政報告》附表放咗呢個KPI,各個局、各個部門首長都事必會將相關嘅KPI目標放喺枱頭成年,準備日日月月向下屬「捽數」。咁到唔到數有咩後果?Well,咁就要講埋以下嘅全新有獎有罰機制。

 

  獎嘅就係「行政長官表揚榜」獎勵計劃,會用嚟表揚一啲「業績超卓」嘅公務員或者團隊,上面嘅KPI當然係其中一項指標,另外亦會包括其他工作範疇,相信上咗榜嘅公務員升職可期;罰方面,眾所周知要炒一個公務員向來都唔係易事,不過今次特首就講到明表現欠佳嘅公務員喺督導同輔助後都無改善,就要拜拜。

 

  Tina相信,李家超定得獎罰機制,其實都係將私營機構嘅一套搬入去公務員體制之中,而Tina聽聞,呢個機制都會有KPI。門常開中人透露,機制一訂立,獎就非常容易,總係會有勤力嘅團隊做到成績;至於罰方面,幾十萬公務員團隊,枯枝肯定有,要搵人「祭旗」應該都有好多中高層樂見,所以明年底必定會公布罰幾多人,話唔定最達標嘅更加係特首出身嘅保安體系。

 

  以上嘅新特質,暫時嚟睇都算係好嘅,起碼畀香港嘅政治一啲新風,不過《施政報告》最大嘅重點,仍然係要回應市民嘅願望、訴求。《施政報告》無論喺吸引人才、造地建房、經濟復元、醫療教育各方面都有回應咗,但市民甚至係整個商界,現時最最最想嘅,就係我地嘅邊境檢疫措施能夠完完全全恢復正常,等市民同遊客可以自由往返,呢個先最能夠幫到香港疲弱不堪嘅經濟,做到所謂嘅「由治及興」。呢部分連一丁點嘅路線圖都見唔到,絕對係《施政報告》嘅缺失。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多立會透視鏡文章
你可能感興趣
#立法會 #施政迴響 #KPI
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share