加入最愛專欄  收藏文章 

2023-05-25

特首火起,司長降溫

  一周之內,牽起咗兩單涉及內地同香港嘅矛盾。一單就係國泰空服員「教英文」,另一單就係器官捐贈「取消風波」。今次主要都係講一講器官捐贈呢單,事關有兩個活生生嘅「公關」實例可以畀大家睇下邊一個係最好嘅應對。

 

  器官捐贈「取消風波」緣起香港打算修例,建立恒常「跨境器官移植互助機制」,讓等候移植嘅病人有多一綫機會。不過唔知點解,有關消息出咗之後,近月「取消」已有登記嘅情況顯著增加,更加有人係無登記都去取消,令到政府唔出聲都唔得。

 

  特首李家超早幾日就話,取消器官捐贈情况不尋常,非常反對任何人嘗試破壞系統,認為目前情况屬非常可疑嘅破壞行徑。佢仲譴責破壞系統者,形容佢地行為恥辱,將要求警方調查當中有否涉及違法行為。

 

  特首狠批,甚至將事件上升到去有無犯法層面,令到唔少市民感到震驚,特別係一班N年前可能登記過,而又唔知自己有無實質登記而近日走去取消嘅市民,擔心自己呢個「個人意願」兼且極度簡單嘅行為,已經觸犯法例。

 

  不過唔夠兩日,特首下屬律政司司長林定國就有另一種講法。對於取消器官捐贈呢個行為是否觸及法律,目前係言之過早,未有足夠資料判斷。佢仲補充,希望大家記得登記器官捐贈初衷,係幫到所有人,「無論需要嘅係甚麼人」。

 

  前後兩種說法,林定國講法明顯就係幫特首降降溫。有政界中人就話,特首一跳出來就話有關行為違法,的確係好易會有反效果,「最怕就係激起更多人取消登記,咁就真係得不償失」。所以林定國講法有「補鑊」嘅意思,政界中人仲話:「肯定嘅係政府入面,特別係律政司司長根本唔知特首會一下講到違法之上,相信如果司長一早知道的話,亦會叫特首唔好去到咁盡。」

 


(資料圖片)

 

  捐定唔捐,係個人嘅考慮同意願,Tina都無謂喺度再花唇舌,不過需要同一班已經取消登記器官捐贈嘅朋友講返聲,如果你地純粹因為器官會捐到去內地而又唔願意捐的話,Tina就希望大家先了解清楚。

 

  如果落實新機制的話,可以用作移植嘅器官會先行同輪候冊上嘅病人做配對,完全無人啱用的話,先會同內地輪候冊再配,有啱嘅先會送離港境。大家都知道,器官移植係一個爭分奪秒嘅生死競賽,器官離開人體之後,在適當低溫之下,可以延長器官壞死嘅時間,據醫學專家講,心臟不應喺靜態冷庫中放置超過4至6個小時,腎臟就最捱得,冷藏情況下存活24至36小時,而肺部同肝臟分別存活約8同12小時。

 

  換句話說,捐出來嘅器官,能夠配對最多嘅輪候病人,效益係最大,如果同時間將香港同內地嘅病人一齊配對,大家搵到合適器官嘅機會,只會有增無減,唔會話邊個益咗邊個,只會係共贏。

 

  希望會有人理解而因為咁而改變佢地嘅想法,如果講到呢度大家明白箇中得失,但仍然係認為器官放入棺材係更有效益的話,咁Tina亦只好尊重你自己經過深思熟慮嘅意願。

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多立會透視鏡文章
你可能感興趣
#立法會 #器官捐贈 #李家超 #林定國
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share