加入最愛專欄  收藏文章 

2018-10-25

【職場中的狼來了】以為口講唔需要成本? 其實你在消耗自己的信用值

  職場上有太多人只會說話,但不會做事。

 

  當你同呢類人認識得耐,你就會自動將佢哋講嘅說話「打折扣」,例如佢話佢有個project同其他partner傾得如火如荼,準備大展拳腳,你心裡大概只會相信六成,因為你經歷過太多次事實與描述不符,好多時甚至不了了之。

 

  好多人覺得「口講唔需要成本」,所以喺人哋面前咩都講大啲,型咗先算。但久而久之,呢類人喺其他人心目中嘅信用就會被消磨。大家雖然唔會將呢個心態上嘅轉變講出口,平日相處可能仍然有講有笑,但去到重要事情需要做抉擇或搵幫手時,佢嘅說話,甚至佢嘅存在都變得可有可無。

 

 

  講說話其實需要成本,而呢啲成本就係你嘅信用。正如狼來了嘅故事,當大家一次又一次被欺騙,小男孩嘅信用就咁跌落谷底。相比言過其實,我寧可大家做個沉實嘅員工。如果不善言辭,你大可專注做好工作,然後用工作表現為自己說話。

  

  有啲事開大咗個頭,過程中花時間解決、掩飾,其實仲攰過OT、仲難過紮紮實實做好工作。事實大多都一目了然,並唔需要特別解釋。

 

  信用需要長時間辛苦累積,但要令信用破產,只需要一兩次錯誤就可以 —— 面對同事overcommit、面對老細詞不達意都足以致命。信用將伴隨大家一直「行走職場」,就算你離開一間公司,你嘅事跡仍可能流芳百世。

 

  就好似我一個舊同事 Christopher。

 

  Christopher 係公司入面有名嘅吹水sales。每次佢同客人傾電話都甚富娛樂性,一眾同事一知佢sell客,都會坐定定洗耳恭聽。Christopher 最叻斷章取義,並且成日將自己嘅闡釋當成事實咁同其他人講。慢慢,「Christopher」成為咗呢間公司亂咁吹水嘅形容詞。

 

  當時,大家只要講「做人別太 Christopher」,一眾同事都會會心微笑,並且以此為尷尬。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》如何搞好家庭關係?關係破裂幾時要放手?修補關係切忌讓XX充昏頭腦!► 即睇

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#數碼營銷 #信用 #職場 #見客 #辦公室貼士
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share