加入最愛專欄  收藏文章 

2019-08-22

【上司唔易做】兩難處境:面對下屬,到底是積極維護還是事不關己?

  如果係普通同事,你可能會問一兩句有咩幫到手,然後佢有佢補鑊,我有我繼續工作。但下屬唔同,佢同你嘅關係可以話係連成一體,佢犯錯你同樣要揹鑊,佢做得好,你亦面上有光。

 

  下屬犯小錯,你可能會話佢兩句,叫佢以後小心啲。但如果係大錯,I mean 錯到連大老細都知嘅嗰種錯,你又會點做?

 

  有人為求自保,會同犯錯下屬立即割席,擺出一副事不關己嘅模樣。身為下屬,見到上司咁做,自然覺得呢個唔係一個可靠嘅上司,而外人見到呢位上司咁樣「照顧」下屬,最終兩面不是人。

 

  有的上司會積極維護下屬,即使明知係下屬犯錯,仍然努力幫忙搵藉口,解釋下屬其實有苦衷芸芸。咁做表面上係幫緊下屬,但其實亦係幫緊自己,希望將自己管理不善嘅印象淡化。

 

  又有一種上司既不割席,又不為下屬提供意見,擺出一幅愛理不理嘅模樣。

 

  隔離 team Crystal 喺一個 event 期間得罪咗一個客,而嗰個客又咁啱係大老細嘅好朋友,所以件事嘅嚴重程度極速被提升至大氣層嘅高度。

 

  Event 後第二日,大老細 call 齊各 team head 做 evaluation。大老細擘頭就問「有無人知 Crystal 現場係點覆個客?我就聽到有人反映佢現場好無禮貌。」

 

  所有人嘅焦點即時放喺 Crystal 上司身上,但佢竟然畀出一個模棱兩可嘅答案:「咦,我都唔係太清楚,可能要直接問返 Crystal 先知。」

 

  呢位上司不單止無即時了解件事嘅來龍去脈,而佢呢個答案更令人覺得佢對件事、對自己下屬毫不關心。

 

  作為上司,你唔可以以為有下屬幫你做嘢就可以懶。相反,你要更勤力,睇實工作上嘅 quality 同 productivity 之餘,亦要照顧下屬嘅 conduct。

 

  作為上司,狠心責罵下屬其實並不殘忍。無為而治,由得下屬自生自滅,忍心見到佢一錯再錯,呢種上司先係最殘忍。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》原生家庭對成長有咩影響?改善溝通有計可施?► 即睇

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#職場 #職場智慧 #割席 #上下屬關係 #上下屬關係 #OL #管理
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
聚焦兩會2024
More
Share