加入最愛專欄  收藏文章 

2021-05-20

見工是一場角力!重新思考最常見提問,如何增加成功機會又保住自我底線?

  見工係一場互相角力嘅比賽,雙方宣傳自己同時,亦要保留自己底線。雖然面試官一方多數會以高姿態視人,而作為應徵者一方又不能因而被對方嚇親,要保持面試過程流暢,氣氛良好。另一方面,面試官會從多方面測試應徵者,就算你好想加入該公司成為佢哋一分子,但要必須收放自如,不能完全失去自己嘅底線。以下幾個常見提問,值得大家重新思考。

 

「請你介紹一下自己」

 

  一條最簡單、好多人都唔太重視嘅問題,多數背稿式讀出早前準備嘅內容,但其實回答時都有少少技巧。作為面試首條問題,直接影響對方對你第一印象,要處理得宜,先要認清提問者對你有幾了解。多數較有系統嘅公司,首次面試都由HR部門負責,而佢哋早已熟讀你嘅CV,對你嘅學歷、工作經驗等等一定十分了解,先會決定offer面試。所以回答時毋須過分詳細重複CV上嘅資料,只需輕輕簡述就足夠,或者中間加插新內容同例子。簡略內容可以為面試後段預留更多時間,令節奏更輕鬆,而加入新例子能減少悶場嘅情況,令對方更專心。另一方面,介紹自己時要表現出你有好嘅說話技巧同演說能力,對你印象加深。

 

  當HR完成首次面試後,「second in」多數會交由直屬上司或其他部門主管面試,自我介紹嘅做法就有少少唔同。好多時佢哋都未必細讀你嘅CV,只係透過HR嘅簡述對你略知一二,呢個情況以上資料反而變得重要,唔怕重複詳談。

 

「你願唔願意經常OT?」

 

  呢條問題對香港打工仔嚟講有少少多此一問,因為喺香港工作加班係必然,不過面試官咁問,除咗係間接表達你知公司加班情況嚴重之外,另一方面亦試緊你底線。好多人會慣性回答「OT 我可以呀,以前公司都成日OT,而且我未結婚冇小朋友,可以OT的」,但其實就算你好想入呢間公司工作,回答時要為自己留一線,唔好冇咗自己。

 

  當然好多時僱主一方會認定自己係莊、你係閒,而重點係雙方角力時所作出嘅取態。讓對方知你有自己嘅態度十分重要,「OT冇問題呀,但work life balance都緊要,所以我會努力工作,盡量令自己喺唔OT嘅情況下完成所有事情」。其實一面倒OT OT OT ,唔一定代表你勤力,老闆亦未必會欣賞,咁可能只代表你唔夠「腦力」,要諗諗公司係想買「你個腦」,定想買「你對手」。

 

  不論打工仔還是老細,見工還是返工,都係講求「價值」,面試都唔例外。你要俾對方知你嘅價值所在,而且更要強調你仍在不斷升值中。同時間亦要發掘該公司嘅價值,令你真心想入呢間公司工作。最後做到雙贏嘅局面,減少錯配嘅情況發生。

 

  (續)

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#職場 #見工 #面試 #打工仔 #應徵 #面試技巧 #自我介紹 #OT
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share