加入最愛專欄  收藏文章 

2021-09-03

請錯人雙方都有損失!面試官最大責任!擺上司款?太Hard-sell?自我檢討3大問題!

  面試係一個互相包裝、互相推銷、互相談判嘅過程,雙方都急著希望得到最好回報及結果,但亦因為咁,令自己喺過程中犯錯。尤其係面試官一方,會自覺面試結果對自己並無損失,繼而唔會知道及檢討面試時所出現嘅問題。最後因錯判情況或表達不佳,令應徵者上班後發現「被騙」而辭職,雙方一同損失。

 

上司觀念

 

  最常出現嘅情況係,面試官不自覺地以為自己已經成為人哋上司,令整個面試過程中有主觀諗法及「上司提問」。潛意識認為自己比對方經驗多、更了解工作同行程,或者會放不下階級觀念,而對應徵者有太早嘅定案或睇低對方。有時更會希望了解「下屬」,問及對方不必要問題如「你結咗婚未?」、「放工後多數有乜節目?」等等。其實面試時,雖然雙方角色有別,但就並無高低之分。面試中每一個提問、每一段對話,都應該有其背後原因同目的。要先要放下階級觀念,更要了解提問係工作需要、個人需要,定只係出於八掛。減少用上司語氣,亦唔應該用太多「我」字,如「我希望你配合我嘅習慣」、「我唔鍾意人哋咁咁咁」,能夠令對方有一個公平同對等嘅感覺,更自然地表現自己。

 

Hard-sell、De-sell

 

  當面試官渴望應徵者加入、應徵者想得到該工作機會,或因面子問題時,相方嘅「自我hard sell」機制就會開啟,過分自我吹噓,與實際情況出入甚大。而「工作量」同「人工/ 花紅」,係最常見及最多新入職員工投訴事項。相反,亦有面試官習慣過份「de-sell」公司/ 該職位,製造一個較差嘅畫面,想試試應徵者底線之外,亦希望給予其心理準備。但其實公司/ 工作情況嘅真實性係十分緊要,如過分吹噓或貶低以吸引/ 留難應徵者,都會影響形象及誠信。同拍拖一樣,一時間嘅花言巧語永遠都唔係最好方法,當一方發現「被騙」時,員工離開後再次招聘新人,除咗浪費時間及資源,最重要係影響公司嘅穏定性。員工流失極快,員工永遠唔能夠好好接手工作,惡性循環下製造更多長遠問題。

 

文化差異

 

  工作能力固然重要,但就算員工能力再高,如果公司/ 同事間文化存著太大差異,員工嘅存在感只會愈來愈低,繼而離開。不論公司有冇完善聘請機制或人事部協助,面試官/ 部門主管往往會因著急請人、怕人才流失,忽略咗文化差異所帶來嘅問題。辦公室文化差異包括好多不同形態同對象,如公司上班時間同工作環境、公司所定立規條同準則、老闆價值觀同作風等,都係難以評分嘅事項,十分依靠面試官嘅經驗同直覺。最常出現係面試官未必了解同事工作上互動同習慣,經常對此錯判,亦係最令新同事入職不久後離職嘅主要原因之一。

 

  面試除咗要了解當下情況,更要了解未來對方可以為自己/公司做到啲乜,係一個雙方對未來嘅一個估算。面試官自身問題必然要解決,而應徵者亦可以就住以上問題去評價該面試官及公司,繼而能得到一個較準確估算,減少上班後不必要去留。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》原生家庭對成長有咩影響?改善溝通有計可施?► 即睇

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#職場 #面試 #上司 #面試官 #打工仔 #見工 #應徵 #請人
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
財政預算案2024-25
More
Share