加入最愛專欄  收藏文章 

2022-05-20

做高層不可不知的管理技巧!好上司3個「不」:不Lunch Meeting,仲要不鬧人?

  再叻嘅高材生,都未必一定係好老師,一身好武功但未懂得最好嘅教學方法,最後只係獨腳戲。同樣能力再高嘅上司,都未必係一位好上司。其實香港有好多人才,技術層面不比其他國家人才差,只是香港人才好多時管理能力欠佳,以至未能真正發揮團隊同下屬嘅最大實力。

 

不斷層

 

  香港職場斷層問題經常出現,好嘅中層員工轉工能力較高,經常被挖角。就算冇轉工,大多亦會辭職轉做freelancer / 開小型公司。最後缺乏好嘅中層員工導致公司有斷層情況。斷層除咗對各員工工作量有影響外,最大問題係訊息亦出現斷層。訊息斷層令上司未能掌握實況而做錯決定,更可能會被同事誤導或利用訊息,造成極大混亂。要零斷層近乎冇可能,作為上司喺呢方面有時較為被動,最多係減少斷層出現機會,同如何處理斷層後續情況。例如將工作流程制度化 / 電子化,以制度或電子紀錄取代人手,就算員工離職後亦能保持正確信息嘅流通; 將部分工作分散 / 合拼,令同一員工部分重任轉移;或部門間人事如何調動等等,都能減低斷層帶來嘅問題。

 

不 Lunch Meeting

 

  上司擔當團隊中嘅隊長,雖然形象不能表現弱小,但其實內心多數都十分害怕寂寞,更怕被同事忽略,而之後反射行為就會變成過分威嚴或出現其他古怪舉動。最常見例子係上司對自己生日有好大期望,自己會及早為同事「安排」好時間,讓大家易啲製造「驚喜」俾自己。另一方面,上司們會因為冇人陪自己食午飯,而常常佔用同事們 lunch time,逼大家一齊開lunch meeting或一齊食飯。其實同事們除咗要私人空間外,更需要時間「講你壞話」。不論你自覺係完美上司都好,總有人 / 事係夾唔嚟。Lunch時間係同事們唯一唞氣位,做上司要知情識趣,自動消失好讓大家發洩一下,回一回氣先有力同你「再戰」。

 

《受夠了!我要炒老細》劇照

 

不鬧人

 

  好多時下屬做錯事情,上司都少不免人會破口大罵,有的甚至乎會忍不住人身攻擊,亦因為職級有高低之分,下屬少會反擊。當上司愈罵愈爽,就會造成惡性循環。但其實面對爭執或嘗試指正,身為上司可分四個層次去處理。第一層,亦係最好嘅手段,利用「問」去引出員工自覺性,讓佢從回答中思考問題根源,自己指正自己。可減少衝突帶來負面壓力之餘,亦可激發員工思考能力。第二個層次係「講」,簡單直接指出答案,減少對方思考、再次出錯嘅機會。「講」唔掂,先會「話」。最後亦最常見係「鬧」,但好多上司慣性當係第一層,係咪都鬧咗先。職場上鬧只能發洩情緒,永遠並唔能夠解決事情,反而令下屬有過分壓力,出錯機會更多。再者咁大個人鬧得多都冇意思,倒不如直接炒,所以某程度上鬧係不必要。

 

  愈係高層,所需嘅管理技巧就更高。如果只投放時間於工作技巧而放下管理技巧,最終辛苦嘅都只會係自己。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#職場 #上司 #高層 #管理技巧 #管理能力 #人才 #下屬 #斷層 #lunch meeting #鬧下層 #好上司
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share