加入最愛專欄  收藏文章 

2022-09-16

搵工面試│由自我介紹到詳談工作:緊記說重點不累贅,掌握節奏對答如流!

  面試時好多人會集中練習背讀CV內容,而忽略咗如何同面試官建立一個好嘅「First Impression」。其實人事部收到CV後提出面試,即代表CV內容已經係成功咗一半,所以好多時要注意並非CV上嘅事情,而係面試時對答感觀。雖然次次面試都有不同,但只要開始時懂得掌握對答嘅節奏,就能夠同面試官同步,令對話變成朋友交談般,產生協調感。另一方面,有一個好嘅節奏可以令自己更為安心自然,放下緊張情緒。要做到好嘅節奏,先由自我介紹做起。

 

  當然面試冇一個絕對正確嘅內容結構,都因自己/面試官風格而定。撇除語言測試同其他測驗等,面試第一部分一定係自我介紹。好多人習慣會喺自我介紹中詳談生平所有事,但並不是一個好方法,數十分鐘連珠砲發式嘅對話好易令人感到不耐煩,更會打亂面試節奏。其實面試開始時嘅自我介紹,應盡量保持簡單流暢。唔需要將所有工作都逐一詳談,嘗試以2-3分鐘內完成為目標,主要談及過去、現在、未來嘅工作目標、方向同理念。能簡單地為自己職場生涯作簡介,會令人覺得你思路清晰有條理,而提及過去、現在、未來更會令人覺得你目標明確,有一個良好印象。

 

《她很美麗》劇照

 

  第二部分先開始詳談每份工作內容,但一點要注意,詳談還詳談,如面試官無問,盡量唔好過分深入談及每一項細節。一來拖慢節奏之餘亦令面試官會覺得浪費時間,二來過分詳細反而有可能令人覺得你技術程度或成績與職位不符,如現職經理時嘅工作內容看似一位主任,覺得你根本未到位。所以談工作時,先談大方向,對方感興趣時再層層遞進,保持住一定嘅節奏,唔好「悶親人」。

 

  好多人面試時一緊張就會不停講嘢或提問,希望用說話去掩飾不安感,但最後往往都令人覺得你「太chur」。或者相反,面試緊張到唔敢開口,間接逼面試官作主動,要不停向你提問以保持面試過程順利,但亦因為咁最終令人覺得你太過被動而不被取錄。其實要避免以上問題,大家可以以兩、三分鐘為一個單位,每當一方連續三分鐘有你/佢講、冇佢/你講時,就代表問題開始浮現。同時亦要留意雙方說話分量嘅比例,面試係一場互相了解嘅過程,佢想了解你嘅背景,同時你亦想了解公司嘅情況,所以對話分量唔會一面倒傾向一方,五/五或六/四比例係最好。

 

  如想面對不同面試官都能應付自如,多練習如何控制時間長短係十分有用。嘗試練習將自我介紹能於三十秒、兩分鐘、五分鐘內完成,不論短、中、長時間嘅演講內容都能保持流暢,能說出重點而不累贅,除咗幫助你控制唔同情況嘅面試之外,亦可以訓練自己高效地掌握內容重點,能加強分析力同理解力,對工作亦十分有幫助。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#職場 #面試 #見工 #應徵 #說話技巧 #說話節奏 #打工仔 #面試官 #搵工 #自我介紹
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share