加入最愛專欄  收藏文章 

2023-05-05

有才能卻得不到賞識?與高層溝通,由傾偈到開會都要有技巧!兩大重點要做到

  雖然香港人才眾多,不過好多時打工仔空有一身好本領,但都永遠唔能夠得到高層賞識。就算有機會同CEO/高層見面,事前做足準備工夫,到最後都係失望而回。其實面對老闆級或「C-level」級等,溝通 / 開會方式並唔係大家想像中咁簡單。

 

  首先要明白一點,面對高層同面對上司好唔一樣,大至同佢哋開會,小至簡單傾偈,都唔能夠用對上司嘅一套方式對CEO/高層。上司透過同你日常工作,必然互相了解對方習性、工作範圍同重視領域。但高層們每日處理業務繁多,二來你對佢哋熟識度有限,所以溝通時好考你應變能力、思考角度同事前準備工夫是否充足。

 

《上司實習生》劇照

 

  第一點好多打工仔經常犯錯係,溝通時唔懂得用高層嘅「單位」,不論談及日子、金錢、工作等等,都要以佢哋嘅單位同角度出發。其實當職位愈高,管理嘅金錢就愈大、打理嘅project日子愈長、用嘅資源亦愈多。相反,作為一位小薯,日常最多只能對幾百至幾千蚊有話事權,而自己獨立工作時每個task都只係用幾小時或幾日完成,所以習慣向上司匯報時都以「日」、「千」作單位,而呢幾日、幾千蚊就正正係高層最唔感興趣嘅事。試想像佢哋每個決定都以百萬/千萬計,但你就用一小時去討論一項幾百/幾千蚊嘅工作,好難唔令佢哋反感。另一方面,高層們做每件事都係講「回報」同「價值」,而唔係我哋小薯講「進步」、「優化」、「慳$300」等等。所以有機會同高層溝通,要因應不同階級而定出唔同單位界線,免得被人覺得你唔了解佢哋所需,繼而根本唔想同你開會。

 

  第二點較重要事情,就係見面/開會前你一定要比高層們更了解情況,除咗是次會議直接同間接嘅內容,另外參與會議所有高層們背景,以至一啲同自己部門有關嘅瑣碎事情都要準備充足。見過好多小薯甚至乎係中高層員工,同C-level開會前只會準備好自己嘅演講同PowerPoint ,但就忽略其實好多高層們公務繁忙,未必記得會議前文後理,C-level或老闆等更可能係入到會議室時先知今日嘅議程。所以若然開會時發現佢哋突然六神無主,如能把握機會幫佢哋了解來龍去脈,就必定喺佢哋心裏加分。相反,如果自己唔清楚情況,最後更要由高層向你解釋,或你不斷問佢哋詳情,就必定留下壞印象。

 

  CEO/高層們分分鐘都係錢,可能同佢哋開會只得十分鐘,但事前準備可能已經要好多好多日。緊記同佢哋溝通,唔好只係講自己想講嘅事,要講佢哋想知嘅事,就算未必同自己直接有關都要有所準備,有時機會就係一瞬之間。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#職場 #溝通技巧 #上司 #高層 #打工仔 #應變能力 #思考角度 #做足準備 #上班一族 #CEO #開會
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share