加入最愛專欄  收藏文章 

2018-05-03

「聯合國」公司之不平等對待,份糧包㗎 ! (下)

  上回講到昔日年少無知嘅我,以為入左「聯合國」公司,就可以做個上等中環人。但面對外國同事、上司,各種種族歧視嘅對待,回想當日懵盛盛又天真嘅我,真係提起都想流眼淚。上星期提到嘅事件主要都圍繞尊重問題,但返工當然唔少得金錢瓜葛。所以今星期,我將會同大家分享有關錢銀問題以及晉升機會嘅不公平!

 

 

  公司每到年頭都會同大家做appraisal去決定人工調整幅度以及bonus嘅多少。當年我嘅appraisal係所有項目都3/5分,平均分3。咦喂,Above Average喎,都唔差啦!但記得當年我收到appraisal之後,第一個感覺係「腦細hea做」!之於其他外國同事,最低分都有4分。但自問當年嘅我唔係最勤力,都係第二勤力,最起碼唔會好似外國同事咁日日彈閘,所以對於appraisal緊十分不滿!後來,我慢慢先發現腦細評分嘅標準!原來因為外國同事們較多同西人腦細食飯,咁食飯緊係講公事啦,唔通同腦細講同女朋友嗌交咩?就係因為講得多公事,老細知道你做緊乜,係知道你做緊咩咋,自然就覺得你個人有做野啦!

 

  但對於其他不被列入「一齊食Lunch」嘅本地人,因為少同腦細交談,佢根本唔知你做緊咩,只係記得你日日瀨死係公司唔收工,浪費資源。而又因為Appraisal評分一定要整數,唔可以出現0.5分,比2分唔合格又唔係,所以是但比個剛剛合格嘅3分各位黃種人。最終,bonus、加人工啲資源咪去哂外國人身上,本地人執下死雞,係咁宜加下咪算囉!

 

 

  另外一次晉升嘅例子就更離譜!事源公司有個m位空缺,決定由本地同事及意大利藉同事之中選拔,所以公司比咗個任務二人:某某Project Presentation決戰。二人為咗把握呢次晉升機會都出左好多心血同時間,但亞洲人做奴隸真係無人能敵,本地同事為咗個present足足通宵3晚。到左決戰當日,本地同事先表演,各位Manager以及大腦細都對本地同事嘅內容讚口不絕;再到意大利同事出招,佢竟然對住大腦細講以意大利文Present,唔洗講,大腦細緊係意大利仔啦!

 

  各位聽唔明意文咪唯有自己睇Powerpoint囉,但一至都認為本地同事嘅內容較好。到咗結果出爐,緊係意仔贏咗啦,因為佢冧得掂意大利腦細呀嘛!但其實諗都諗到,由presentation去決定晉升唔Fair啦!點解唔直接用業績比賽?Present講野流利唔代表成績好,更加唔代表將來所有客人都識聽意大利文!如果當初係決意升意大利同事嘅,不如唔好搞個比賽出嚟折磨本地同事以及調戲我地一班本地薑啦!

 

 

  好記得當年呢份「聯合國工」我做唔長,除咗得唔到尊重同公平對待之外,我對於同外國同事工作嘅Fantasy都完全改觀!不過,只要你一日仲係打工仔,你就有機會要同外國人共事,就需要面對呢種不公。冇辦法架,鬼叫你份糧包咩!

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新etnet健康網購,送你【健骨維他命D3(1000IU)】乙樽(價值$108)► 立即行動!

更多花生味辦公室文章
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
大國博弈
More
Share