• |
  • 極速報價
  • |
  • 會員
  • 產品服務 / 串流版
  • 設定

12/01/2017

【成功訣竅】做Marketing就係同「未來」談戀愛

  • 加入最愛專欄
  • 收藏文章
  • Michael & Derek

    Michael & Derek

    著有《我做媽劇停》一書,撰寫「市場」及「職場」兩大類文章。經常與不同機構及院校合作舉辦Marketing及職場座談會。

    我做Marketing

    本欄每周四更新

  Marketing就係一門「談及未來」嘅藝術,你每日幫公司諗緊Business Plan 同Marketing Plan,都係估計緊未來將會發生嘅事情,而安排相對嘅工作。先由分析目標客戶嘅Behavior,計劃幾個月後嘅Promotion Plan,生意上長線嘅Business Plan,其實都係一個「Generation嘅轉變」。

 

 

  用「Generation」去描述好似好抽象難明,但只要大家細心留意身邊嘅事物就唔難理解。其實每個行業 / 生意都係由一個「Generation」演變另一個「Generation」。舉個例,當年好多學生哥去聚腳嘅仙跡岩餐廳,可以叫做第一代引入「台式」+「快速小吃 / 飲品」+「大杯裝飲品」+「悠閒Cafe」嘅公司。

 

  其後幾年發展非常之快,好多marketers開始將仙跡岩4大Core Business Model 分別地發揚光大,「大杯飲品」+「悠閒cafe」成行成市,但失敗嘅多,成功嘅少,現今最成功都應該係Starbucks 同 Pacific Coffee,而「大杯飲品」嘅成功例子應該係貢茶同ShareTea(我估)。而「悠閒Cafe」嘅第二個Generation就變成樓上cafe,最初只提供遊戲機叉電服務俾你玩遊戲機,其後亦有提供Card Game,近年又演變成樓上主題Cafe/Party 同埋樓上Playground。當然由仙跡岩 > 樓上Cafe > 樓上Playground,每一個Generation 中間會有不同嘅變化,亦有好多打回頭嘅案例,但從呢個過程中,見到Marketers睇中客戶消費模式嘅轉變,從而打造出下一個Generation嘅營銷策略。

 

  唔單只係Marketer,早年外國亦有一個大約十多人嘅小組織,佢哋聯合咗不同範疇嘅專家,當中有心理學家、歷史學家、神學家、哲學家、科學家等,每隔一段時間佢哋就開會一次,目的係大家一齊從不同角度分析「未來」,睇下幾年至幾十年後呢個世界會有乜嘢變化。

 

  早年wifi仲未咁盛行嘅時候,我哋估計再過多10-20年後全世界所有地方都會有免費wifi,不論係地面每一個空間,還是係好深好深嘅地底/ 隧道/ 潛艇,以至天空上嘅飛機同穿梭機等,每一個角落都會有wifi用,而當呢件事真係發生,成個營銷生態就會慢慢被改寫,呢一個先係上網 3.0 / 4.0。除咗網絡供應商要改變其生意模式外,到陣時全世界人嘅GPS就會變成營銷工具,所有事情都真真正正變成7x24,「互聯網」可能慢慢變成一個世界性嘅「超級內聯網」,亦因為咁全世界大剖份人都冇私隱可言,到陣時除咗Biometric Identification公司帶來新衝擊之外,仲有會為好多不同公司同Business Model 帶來一個新景象。

 

 

  好似講到好遠、好深奧咁,但其實一個成功嘅Marketing方案就係同其他人「鬥遠」,只要你望得比人遠,早人一步計劃,就係成功嘅開始。工作上能夠計劃得愈遠嘅人,人工就愈高 ; Marketing上計劃得愈遠嘅公司,發展就愈成功。

 

  做Marketing 就好似日日係度同「未來」談戀愛咁,只要你愛上未來,成功就指日可待~ 

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

我要回應

你可能感興趣

放大顯示
風水蔣知識

職場新常態

精選文章

  • 生活
  • DIVA
  • 健康好人生
專業版
HV2
精裝版
SV2
串流版
IQ 登入
強化版
TQ
強化版
MQ