• |
  • 極速報價
  • |
  • 會員
  • 產品服務 / 串流版
  • 設定

06/09/2022

黃霑、維他奶、城市論壇

  • 加入最愛專欄
  • 收藏文章
  • 曾智華

    曾智華

    曾智華,資深傳媒全面手。退休前為香港電台節目創作總監。八十年代開始獲選最受歡迎節目主持,直至2014年退休為止。隨即「轉跑道」,專攻慈善活動及變身KOL 。目前每天溜覽其Fan Page 「Luke Sir 曾智華」者,數以十萬計。近年著作包括《快樂退休》及《有盈退休》。

    快樂退休

    每周更新

Photo: 圖片由作者提供

  《傳媒老是佛慈善晚會》,13名70年代開始傳媒生涯的老是佛,輪流上台爆料,全場時而笑爆咀,時而擘大個口:「吓吓吓,乜原來咁㗎?」

 

晚會中,大爆特爆過去半世紀傳媒秘史,笑聲震武林。

 

  其實,傳媒,尤其是電台電視台幕後發生的一切,遠比幕前精彩。不少幕後人物,亦更比幕前創作出來的角色更「戲劇化」,真係原來咁都得!

 

  論傳媒精彩人物,公認黃霑為當中之最。因佢橫跨電視、電台、電影、作曲、填詞、寫作、廣告……周身刀,張張利。

 

  兼且,「益人唔使本」,提拔人才,從不手軟,更從不忌才。

 

  講到佢免費益人,有一單相當經典!

 

  話說,香港最傳統又老牌的飲品維他奶,能長年保持銷量居高不下,乃因廣告策略非常成功,尤其精彩入屋的口號,更令人上口不忘。例如——維他奶,令你更高更強更健美。

 

  又例如, 70年代一廣告片播出,即令營業額爆升的——維他奶,點止汽水咁簡單。

 

  簡單一句,已令產品打入埋汽水市場。究竟,邊個咁勁,度出呢句?根據當年的「廣告神童」(如今神叔)潘啟迪指,意念來的紀文鳳。不過,原作是「唔止汽水咁簡單」。本來,客戶已收貨。

 

  但到入錄音時,剛剛隔離黃霑也在開工,尿急行去洗手間,經過聽到,即免費「醒」紀文鳳:「個『唔』字乃沉音,不夠搶耳,用『點』啦,點止汽水咁簡單,肯定一出就掂!」

 

黃霑點字成金,將「唔」字變「點」字,廣告口號即令維他奶大爆。

 

  行家一出口,便知有沒有。霑叔一點,立即生晒,令維他奶呢句口號家傳戶曉!

 

霑叔最令我拜服的,不是藝術才華,而是永遠無私的提拔後輩及分享智慧。

 

  講起黃霑,小弟又爆出一單冇人知的秘密,發生在79年底。當時,我在香港電台電視部任職助理編導,但唔知幾時有得升,同時,又視黃霑為偶像,於是膽粗粗寫封求職信俾佢,好快已被約到「黃與林」廣告公司相見。

 

差一點,我就加入了黃與林廣告公司。

 

  非常投緣,立即拍板請,翌日出正式邀請函。我揸住封信,手震震走去搵其時也是「神級」電視人上司張敏儀辭職。

 

  點知,佢杏眼一睜:「點解要走?James俾幾多人工你吓?」

 

  「大姐……因我仍然係PA(助導),又唔知幾時才有機會升,咁……咪試吓轉做廣告囉。同時,也因好想跟黃霑學嘢。佢俾$2400一個月!」

 

  「唔好走,我比$2600 !即刻升你做導演,負責構思一個以英國海德公園模式,任人自由發表意見的電視節目,直播。立即做個計劃書俾我!」

 

  吓……直播?你可知1979年政治氣候如何?不過,我膽正命平,「幹勁沖天」(唔使自謙)。結果,三個月後,《城市論壇》已試播。未夠半年,已經個個星期直播,將全港言論自由風氣推上新高,終成為40年的王牌節目。

 

從沒人知道黃霑間接催生了《城市論壇》。可惜,四十二年後「被結束」了。

 

  不過……你知我知,如今……再容不下了。
  

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》如何搞好家庭關係?關係破裂幾時要放手?修補關係切忌讓XX充昏頭腦!► 即睇

我要回應

你可能感興趣

放大顯示
風水蔣知識

職場新常態

精選文章

  • 生活
  • DIVA
  • 健康好人生
專業版
HV2
精裝版
SV2
串流版
IQ 登入
強化版
TQ
強化版
MQ