• |
  • 極速報價
  • |
  • 會員
  • 產品服務 / 串流版
  • 設定

26/11/2021

《經濟不停學》區塊鏈究竟係乜?加密貨幣101一定要識!

  • 加入最愛專欄
  • 收藏文章
  • 伍禮賢

    伍禮賢

    光大證券國際證券策略師,領導股票零售資料研究團隊專責分析香港及內地股票市場,亦負責研究和分析基金、債券及結構性產品,尋找與股票相關的各類資產類別的投資價值。

    經濟不停學

  近來好多人都開始進入加密貨幣市場,但原來好多人都唔太清楚區塊鏈係乜嘢嚟!而世界上都好多款「鏈」係市面,唔同鏈又唔可以互相交易,睇少陣都好容易出事!而呢堆鏈又同「掘礦」有關?乜係「燃料費」?媽,好亂啊!今集經濟不停學同你搞清楚呢堆概念,等你入場得心應手!

 

 

加密貨幣1.0-比特幣

 

(Shutterstock圖片)

  比特幣誕生係因為發明人「中本聰」想創立一種「去中心化」交易方式,即唔需要銀行或者中間人,人與人之間可以直接互相交易之餘,交易紀錄都全球人都接收到又確認到,所以發明一種「區塊鏈」技術,簡單嚟講,區塊鏈係一公開嘅數簿,入面每一個區塊記載住每個人交易紀錄,任何人都可以查看,而區塊與區塊之間由加密算式建立連接,所以無法被修改或者變換,只要你個區塊修改過,同前後區塊數值唔一樣,交易都不會成功。

 

  至於礦工,其實就係將你交易紀錄Pack上區塊鏈,再收取獎勵,比特幣起初為鼓勵礦工加入,由0至21萬區塊,每生成一個區塊,礦工獲得50粒比特幣作獎勵;每達成新嘅21萬個區塊,礦工收益減半。去到693萬區塊開始,礦工收益獎勵為零,唔會再有新比特幣流入市場,礦工到時只會收到來自比特幣轉帳交易費,所以最終只會有2100萬比特幣流入市面。

 

  比特幣最偉大地方,就係將「區塊鏈」技術帶入金融世界,顛覆金融行業「中間人」嘅角色,對銀行、交易中心、結算中心有威脅性影響,甚至有可能取代「法定貨幣」嘅可能性,所以不論中國定美國,都十分關注比特幣發展。

 

加密貨幣2.0-以太幣

 

(Shutterstock圖片)

 

  加密貨幣發展去到2014年發生重大變化,因程式設計師維塔利克·布特林(人稱V神)受比特幣啟發,發布新一代加密平台以太坊(Ethereum),以太坊特色就係擁有去中心化嘅開源智慧型合約功能,以及公共區塊鏈平台,源代碼完全公開,假如你想發行一種新幣,可以選擇以太坊平台,並使用佢嘅區塊鏈進行交易。

 

  而對比起比特幣嘅有限供應,以太幣本身供應量係無限,每年為1800萬粒,目前市場流通數目為1.18億左右;隨後以太幣進行升級,加入銷毀機制,暫時一年銷毀約300萬粒,令期通脹率由 4% 降低至 2.1%。以太幣同比特幣挖礦不同地方係,以太幣以「燃料費」(GasFee)為中心,礦工為買賣交易作認證並搬上區塊鏈,同時會向交易的主動方收取燃料費作為報酬,而燃料費多少就係睇當時交易量的高低,假如流量高的話,就需要支付更多療費作為交易,而以太幣則作為以太坊平台上支付燃料費的唯一貨幣啦!

 

加密貨幣3.0-不同區塊鏈的誕生

 

(Shutterstock圖片)

 

  以太坊平台一推出就大受歡迎,唔少新幣都採用呢個呢個平台發行,包括近來城中熱話嘅柴犬幣(Shib)啦!不過,正正因為以太坊合約多人採用,而以太坊區塊鏈每秒只可處理數十單交易,根本不足以應付市場需求。正因為咁,市場開始出現不同嘅區塊鏈平台,例如幣安旗下嘅「幣安鏈」,後起之秀Cardano區塊鏈、Polygon區塊鏈,以及有「以太坊殺手」之稱嘅Solana,呢類新款區塊鏈交易費更平、每秒處理宗數更大,可達萬宗,所以大家都估緊究竟呢班後起之秀可唔可以取代以太坊。

 

  正因為唔同鏈本身所行嘅合約不一樣,投資者係買入加密貨幣時候要留意清除兩點,第一就係自己個加密錢包接唔接受該種區塊鏈,假如唔接受就會有機會將持有貨幣「射落海」嘅情況;第二就係不同區塊鏈之間不可以互相交易,所以進行買賣時候用返一個多人採用嘅智能合約,唔好貪平就用一啲小眾區塊鏈,最後有入無出就無謂啦!

 

撰文:李皆穎

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

我要回應

你可能感興趣

放大顯示
師傅靈靈法

職場新常態

精選文章

  • 生活
  • DIVA
  • 健康好人生
專業版
HV2
精裝版
SV2
串流版
IQ 登入
強化版
TQ
強化版
MQ