收藏文章 

2017-06-16

「涼」營的涼薄式找數

  香港人工時世界第一,係令好多人「驕傲」嘅一項紀錄,因為長工時顯示香港人勤力,願意為咗工作付出一切,努力貢獻呢個小城市嘅經濟增長,常言道「獅子山精神」,最重要嘅一部分,從來都唔係咩同舟共濟、萬家燈火呀,而係任勞任怨、多勞多得,所以,老一輩人成日話「我後生嗰時返幾多幾多份工養家,你哋班後生唔捱得呀」、「最緊要唔好怕蝕底,多嘢做咪多嘢做囉,畀機會你學嘢呀」、「咩work-life balance丫?你唔work,就唔慌冇life添呀!」係呀係呀,冇錯冇錯,我哋班後生真係唔捱得,剩係返一份工,呢份工「只係」霸佔咗我哋一日11、12個鐘,我哋竟然唔考慮返多份,真係好唔長進。

 

  但係近年又真係愈嚟愈多個案,打工仔因為一份牛工,而出現種種健康問題,甚至乎,有人因為長期每日工作15、16小時而「過勞死」,而且發生得愈嚟愈頻密,是故近年都慢慢好少聽見老一輩夠膽提出以上論調。

 

  2012年上任前就好關注勞工問題嘅梁特首,信誓旦旦要喺任內解決兩大困擾勞工界嘅議題──標準工時、強積金對沖,因此攞埋工聯會全票支持(雖然我相信即使佢唔承諾解決呢兩樣嘢,工聯會都係會投畀佢)。佢花咗5年時間,終於諗到一個辦法,可以塞住打工仔把口,又可以捍衛上述嘅「獅子山精神」,就係訂立合約工時啦,而且係限定$11000月薪以下嘅勞工先可以享有,幾矜貴呀!簡直係立法一小步,老闆權益....同埋(六分之一)勞工權益一大步啊!

 

  梁特嘅政綱,又多一項可以劃個剔剔啦,你班搞事分子又唔可以話佢未找數啦!還掂找數有好多種方法,無論係真找數,定係部分找數,甚至乎係用大富翁啲假錢取代真金白銀嚟找數,都係找數。就睇你哋班打工仔自己要唔要袋住先啦。講講吓,就發現所謂「找數」,原來就好似騙徒咁,手法層出不窮。

 

  合約工時,好明顯就係用大富翁啲銀紙當找數。而家仲要係縮水版嘅銀紙添,連大富翁都唔受你玩。

 

  當初,勞工界爭取標準工時,原意係由政府訂立一個時數,如果打工仔返多過呢個時數,老闆就要畀補水,一般係基本薪金嘅1.5至2倍,係為咗確保打工仔有合理工時,而且真正多勞多得。喺國際上,一般係訂立喺每星期40-45小時。而香港最新數據,係每星期50小時。

 

  至於合約工時,就係冇既定標準,由勞資雙方按(僱主)需要,喺合約寫明工時以及OT條件,所以,合約工時嘅全稱,其實就係「『合約』訂明你要返咁長『工時』喎你嘈咩呢」,變相係合理法現時嘅長工時「文化」,畀僱主好大空間去用法律剝削僱員權益,並唔係政府所預期嘅邁進一小步,反而係將香港僱員拉向孤島。因為僱主好明顯係會有好多方法,可以令自己進一步壓縮成本,令僱員要返更長工時。呢種找數方式,兩個字──「涼薄」。

 

  咁睇嚟,政府將「受惠」人數限制喺工資$11000以下嘅勞工,係為咗其他「未能受惠」嘅幾百萬打工仔著想喎,簡直係德政啦。不過,大家都明,到時候你一係揀加少少人工但要返長工時冇補水,一係就選擇繼續低薪,但係工時同以前冇分別甚至更長。

 

  梁特呢架「找數號」,5年嚟一往無前,橫衝直撞,無甚政績,但搞出一個個社會裂痕,但佢本人就擺出一副得意洋洋嘅樣,寫住「我做咗嘢架啦」幾隻大字。無論係早年房屋政策方面嘅盲搶地插針樓,撕裂香港嘅政改,或者係比標準工時更難解決嘅強積金對沖,都表現出政治上好勇鬥狠嘅性格,當對方唔願意讓步,佢企得更加前更加強硬,嘗試用權力壓倒對方,擺出一副只有此路通行,唔行罷就嘅態度。難怪佢可以升職,坐入北京嗰個虛無嘅殿堂,因為,佢就只有玩政治係最叻,其他實務嘢根本無能為力。

 

  佈下完一個個地雷,梁特仲有兩星期就升職梳乎啦,努力擺脫2.0形象嘅林鄭真係多得你唔少,睇吓佢如何解決呢堆惡果啦。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多思歪思正文章
你可能感興趣
#上班族 #標準工時 #政綱
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share