收藏文章 

2020-10-29

《Online有話兒》華為任正非:公司設計的先進晶片內地做不出來

   華為呢一兩年可謂相當頭痕,因為中美貿易戰令好多依靠全球供應鏈嘅企業都成為磨心,特別華為高段晶片都依賴境外供應,所以大家都憂慮緊呢個中國通訊巨擎企業嘅前景。而華為創辦人任正非早前係北京幾所大學嘅座談會上指出重點:「公司設計的先進晶片內地的基礎工業還做不出來。」唔通真係咁嚴峻? 

 

 

內地似二戰前美國,依靠平靚正技術快速生產

 

 

(Shutterstock圖片)

 

  任正非係會上表示,而家嘅中國好似二戰前50年嘅美國,雖然產業領先全球,但係科技研發上充滿功利主義,從來都唔重視研究、基礎教育,並十分依靠歐美基礎研究嘅成果,發展「短、平、快」產業:

 

  「華為今日遇到嘅困難,係我哋設計嘅晶片,國內基礎工業都整唔到,而華為係無可能又去整產品,又要去製造晶片。」

 

  其實從中興、華為事件,國家已經意識到高科技產業落後,雖然之前已經講過話將會全力支持中國晶片行業全力發展,不過科技呢樣嘢唔係齋投放金錢就可以有產出,背後有好多基礎研究係需要時間同人力,中國要加把勁呢!

 

中國要重視科學工程,應該允許一部分人做「梵高」

 

 (Shutterstock圖片)

 

  相信中國係發展高科技上已經出盡力,以幾十年時間已經「登上太空」、「發展5G」,係能人所不能;但不得不承認,係某啲高端技術上,中國依然係落後緊,所以任正非認為,中國應該重視科學、技術、工程領域橫向融合創新,唔應該用「目的性」作為研究方向:

 

  「中國咁大嘅經濟總量,允許一部分人是『梵高』應該是可以的。」

 

  佢嘅意思係講,國家不僅要重視科學理論、工程技術嘅研究,亦要重視一啲不以應用為目的嘅純研究,中國科研先可以「向上捅破天」。佢指出,科學發現、技術創新中最主要嘅係「寬容」,科學嘅道路漫長孤寂,急功近利指有戲劇作家,更強調英雄係平凡人,不要忘記他們,忘記就意味背叛。

 

強調基礎教育,學生太過同質難有天才

 

 (Shutterstock圖片)

 

  對於中國點樣發展教育,任正非認為基礎教育同人才十分重要,而中國每年都有7至800萬大學生,連帶中專生都有千萬人,所以如果大家都係「一二一,齊步走」的話,令到學生同質化,缺少活力就唔容易有天才出現:

 

  「差異化就容易產生尖仔,政策上要支持少數人的因材施教,同時也要重視農存教育,相信2至30年後,中國的創新能力就可以大幅增加,同美國的差距就會縮少,而中國如果無創新就難以支撐咁大嘅經濟體持續發展。」

 

  中國式教育經常被人批評學生過於現實,只會學習一啲「搵食」科目,甚至父母要求子女入政府打工安穩度日,對於學生嘅「天馬行空」往往係成長階段被打壓。學任正非話齋,中國不缺人才,但要有「天才」出現,睇怕要從根本作出整頓先有出頭天啦!  

 

撰文:李皆穎

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多Online有話兒文章
你可能感興趣
#理財 #任正非 #華為 #晶片 #國際 #手機 #北京 #梵高 #科學工程 #Online有話兒
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share