收藏文章 

2018-02-06

饒公殞落 如此曠世之才還有何人?

  國學大師饒宗頤今日凌晨逝世,享年101歲。今朝各方名人都紛紛哀悼,饒公嘅弟子、前港大副校長李焯芬話饒公係睡夢中安詳離世,沒病痛之下離開,都算係種福氣。而特首林鄭亦都有出文哀悼,大讚饒公係「香港和世界在學術和藝術界的瑰寶」。如今饒公仙逝,恕小妹見識不多,實在想不出如此曠世之才仍在世的還有何人。

 

「南饒北季」「一身而兼三絕」

 

  一眾年輕讀者可能對饒公唔太認識,其實饒公學問成就涵蓋國學各方面,歷史、文學、語言、文字、宗教、哲學、音樂無一不曉,你可以話佢係歷史學家、考古學家、文學家、經濟學家、教育學家和書畫家都得。佢更加精通梵文,與已故的國學大師季羡林齊名,所以學界有言:「南饒北季」。饒公文、藝、學三者兼備,絕對不負「一身而兼三絕」嘅讚美。

 

「饒荷」中外負盛名 

 

  對於國學Jenny認識有限,小妹最喜歡嘅還是饒公所畫嘅「饒荷」。出自其手荷花,就如其人。萬千形態之中,或簡約或繁複,錘鍊的筆法,總可讓你看出畫者涵養之高。無怪乎,有人甚至「饒荷」著書,探討當中蘊涵的文化含義,教導如何賞析佳作。

 

  饒公如此鍾意畫荷花,皆因佢父親改佢個名叫「宗頤」,就係希望佢宗法宋代理學大師周敦頤,而周敦頤都好喜愛荷花,亦係一個好似荷花咁「出淤泥而不染」嘅君子。Jenny覺得,饒公真係將佢個名活出咗典範,無負佢父親對佢嘅期望。

 

  饒公如此德高望重,不少人都十分尊敬佢,林鄭、張建宗、劉江華都公布發文哀悼。林鄭去開行會前同Jenny講,上年10月先同饒公喺禮賓府茶聚,饒公當時嘅健康狀況唔錯,亦都好開心咁食咗一啲點心,又去咗睇佢掛喺禮賓府好多年嘅書畫同埋荷花作品。

 

  各位讀者如果想認識更多饒公,同懷緬呢位國學泰斗,不妨去美孚的饒宗頤文化館參觀。

 

  饒公,一路好走!

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新etnet健康網購,送你【健骨維他命D3(1000IU)】乙樽(價值$108)► 立即行動!

更多言歸政傳文章
你可能感興趣
#饒宗頤 #南饒北季 #饒荷 #一路好走 #出淤泥而不染 #曠世之才
沒有相關資料。
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
財政預算案2024-25
More
Share