加入最愛專欄  收藏文章 

2018-10-11

填海等於倒錢落海?

  特首林鄭月娥昨日(10日)公布佢任內第二份施政報告,焦點亦如公布前一樣,大都落在土地供應身上,特別係林鄭將「東大嶼填海」正式擺上枱傾,填海規模更加由《2030+》報告一路以來提出嘅1000公頃升到上1700公頃,同「華華」(董建華、劉德華)支持嘅2200公頃非常接近。

 

  更更更重要嘅數字係,政府預計成單工程埋單5000億銀,以政府工程「優良」往績計算,1萬億就可能誇張啲,但8000億應該都無走雞,單單係呢個數字,已經令到唔少港人產生一個錯覺,就係填海,即係等於倒錢落海,而剛剛我地又係有1萬億咁上下儲備存咗喺政府個戶口到,花光花淨就成為泛民嘅最好攻擊目標。

 

  但實際嘅情況又係唔係咁?Tina只係一名小女子,唔識得咩土地供應咁大嘅題目,但只要平時喺香港細心觀察就發覺,當將軍澳發展得七七八八之後,香港真係好缺乏一個可以大規模發展嘅地方去滿足未來嘅人口增長。當然,會有人話新界大把棕地可以用唔使填海,無錯棕地的確係其中一個選項,但現時發展緊嘅兩個較大型棕地項目-洪水橋同元朗南,講緊嘅亦不過係700公頃地唔夠,提供8萬幾個單位咁大把,實在係難以應付未來嘅土地需求。

 

  可以做大規模發展嘅地皮真係買少見少,政府要喺未來提供足夠土地,填海造地可以話係唯一選項,而揀喺邊度填亦唔算多選擇,單單係之前提過喺馬料水填多些少,當區嘅建制區議員就群起反對,你話放喺林鄭枱面嘅菜單又真係有幾多款餸可以揀?

 

  5000億好、8000億也好,數字都係驚人,但攤開10幾20年發展,再加上發展期間帶動嘅經濟活動、發展完成後賣地收入等等,其實可以填返唔少數目,倒錢落海之說實在係言過其實,呢個批評亦對林鄭唔公平。雖然Tina係支持填海造地,但有一樣嘢真係希望政府唔好一錯再錯,就係估算工程開支唔該你班高官估準少少,下下超支成倍畀港人嘅感覺先係倒錢落海,仲要係倒極都填唔晒!

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》原生家庭對成長有咩影響?改善溝通有計可施?► 即睇

更多立會透視鏡文章
你可能感興趣
#填海 #施政報告 #明日大嶼 #土地發展
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
貨幣攻略
More
Share