加入最愛專欄  收藏文章 

2022-07-08

公務員加薪拆彈

  特首李家超上任之前就已經講過:「每日解決一個問題,只要持之以恒,必有所成」,上任短短一周嘅佢,第一個解決嘅大問題,就係公務員加人工。

 

  每一年公務員加幾多人工,主要係參考薪酬趨勢調查委員會嘅報告。喺「林鄭末期」公布嘅報告建議,今年高層公務員薪酬趨勢淨指標係7.26%、中層4.55%、低層2.04%,數字一出,除咗公務員拍晒手掌之外,相信其他香港人都揸起個拳頭,高級公務員若果真係加到7.26%人工的話,必然牽連甚廣。

 

  公務員加人工,今年由一個勞資問題演變成為政治問題,政治問題就政治解決,所以「林鄭末期」無乜政治能量之下,林鄭喺上個月中就話,今年公務員薪酬調整方案將交李家超政府處理。有政圈中人就話,林鄭今次「推波」係充滿政治智慧,事關公務員加人工,市面順風順水,照樣加足的話就當然可以鼓舞士氣,凝聚「長官」威信;但如果好似依家呢個時勢咁樣,加得多就得罪市民、加得少又得罪公務員,的確係一個政治燙手山芋。

 

  李家超上任唔夠一個星期,行政會議就同意,公務員人工有得加,不過係劃一2.5%,結果呢個遠低過公務員預期(一般以為可以或一加到4.55%,即係中層公務員建議加幅)嘅數字,震憾幾大公務員團體,紛紛發聲反對。其中講得最激烈嘅,更加係李家超服務幾十年嘅警隊同僚、警察隊員佐級協會主席林志偉,佢直言對加幅極度不滿,仲話要求加多啲並唔係貪得無厭。

 

(iStock)

 

  習主席上星期先來講發表現講話希望香港共同維護和諧穩定,佢把溫暖嘅聲音言猶在耳,公務員團體激烈反抗政府決定又點能夠算得上和諧穩定?政治炸彈一觸即發,政府事必然要火速拆彈。今日幾個公務員團體突然口風一轉,表示唔再就加薪事件評論,變相暗示唔會再爭取修訂加薪幅度,問題就係究竟邊個做「拆彈專家」?有政圈中人估計,政府高層全部有份決定加薪2.5%,就算係李家超親自出馬,都未必可以咁快勸服佢地接受,所以估計今次拆彈嘅極可能係李家超連同西環人士,向一眾公務員團體重申「和諧穩定團結」嘅重要性。

 

  無論如何,Tina相信今次事件已經告一段落,簡單而言,李家超解決咗第一個大問題。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多立會透視鏡文章
你可能感興趣
#立法會 #加薪 #公務員 #政治炸彈
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share