加入最愛專欄  收藏文章 

2023-12-15

區選結果或將加劇建制黨派之爭

  區議會選舉塵埃落定,估唔到一場事前咁唔被睇好嘅選舉,最終都能夠咁戲劇性收場。唔少人唔睇好投票率,點知喺政府力推之下都推到上27%,仲要臨收工搞到個系統故障要加時作賽,真係劇本都好難寫到咁精彩。

 

  今次選舉,焦點並不在於邊個選區選到咩人,而係各大政團最終能夠收割到幾多議席。直選議席方面,44個地區直選選區,一共有88個席位,貴為香港第一大黨嘅民建聯,每區派出一個人,最終只係得3個人落馬,一共奪得41席之多,成功率達九成三。另外佢哋喺地委會界別共有77人參選,68人贏咗,成功率亦有八成八。透過呢兩個選舉已經囊括109席,仲多過梁山泊嘅好漢。

 

  睇番搶灘第二位嘅建制派工聯會,25人出戰直選,7人落選,18人搶到議席,當選比率都有七成二,但喺地委會選舉,21人出選就只係得9人當選,即係合共僅取得27席,只係得民建聯嘅四分之一,更遑論其他議席更少嘅新民黨、自由黨同經民聯。

 

民建聯及工聯會是今次區選得到議席最多的頭兩大政黨。(資料圖片)

 

  民建聯紮根地區咁多年,得到較多議席自然係好正常嘅事,例如2015年區議會選舉,全部議席都係直選,佢哋派出171人出選,都有119席,放飛其他建制派政團。不過有其他建制中人就指出,今次完善咗嘅區選制度,直選畀民建聯拎到44席都無問題,但問題在於連地委會界別佢哋都拎到咁多席,畀人嘅感覺就係成個選舉遊戲出現明顯偏差,搞到其他政黨都不是味兒。

 

  呢位建制中人表示,依家無咗泛民,全部建制派對陣,好明顯嘅一個效果,就係無論地區直選定地委會選舉,「識得人多就有著數」,佢又話:「大家講嘅政綱都差唔多,喺市民心目中亦都覺得選到邊個都差唔多,所以投票率創新低,而咁嘅環境之下,有樁腳、動員能力強嘅政黨,優勢顯而易見。而民建聯過往做區出身,咁三會入面好多人都有民建聯背景或者同民建聯領導層都係熟絡,進一步鞏固佢哋嘅優勢。試問一日個選舉制度不變,啲細黨或地區聯繫無咁強嘅政團,有乜可能同到佢哋競爭?」而喺選舉期間,已經出現工聯會嘅重量級人馬專係去幫民建聯嘅對手站台嘅現象,好明顯就係大家對於「大黨」好有怨言。

 

  仲有個細政團叫香港新方向,讀者可能無聽過,不過佢哋嘅立法會議員張欣宇都算係曝光率幾高嘅議員。佢哋區選出五人,僅僅得一個當選,地委會更加無派人去選。之後佢哋就向全港市民發公開信,信中有一段提到:「政治,從來不應該只是僅僅取悅粉絲或圍爐埋怨的遊戲。政治,本就應當回歸到市民日常生活的每一天。」呢一句正正道出成個新選制之下,要贏,就要靠圍爐、就要靠日常生活嘅每一天去取悅粉絲。睇嚟未來兩年(現屆立法會餘下任期),各大政團都會諗諗計點樣減低「大黨」嘅影響力。

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多立會透視鏡文章
你可能感興趣
#立會透視鏡 #立法會 #區議會選舉 #民建聯 #工聯會 #香港新方向 #政治 #香港
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share