加入最愛專欄  收藏文章 

2024-01-12

庫房水退,預算案怎預算?

  一準備踏入農曆新年,亦都係代表大家要準備迎接新一份《財政預算案》,而今年呢份《財政預算案》,政府似乎都唔使做乜嘢期望管理,因為市民大多都無乜大期望。庫房大水退之下,根本已經唔存在過去幾年大派糖嘅可能,問題就係,糖無得派之餘,政府打算點樣「走甜」得來又無咁苦呢?

 

  政府唔夠錢用,開源節流當然係金科玉律。節流都容易,大不了就勒緊褲頭過日子,但係開源,就牽涉到不同利益關係,絕對唔係容易嘅事。政府嘅收入,分類的話主要係四樣:賣地收入、所有稅收、投資收入同各項政府收費。賣地收入就唔使預得好,事關個市弱到連政府今年第一季都唔敢賣商住地,呢筆數極之難睇;投資收入就成事在天,亦都係難以預計,唔係話政府想收得多就收得多。政府可以控制嘅,就剩番各項稅收同政府收費。

 

新一份《財政預算案》料不會如過去幾年般派糖,而開源勢成為主軸。(陳茂波fb圖片)

 

  政界中人就話,政府肯定知道,依家呢個時勢係無乜可能開徵任何新稅種,包括有政黨提出嘅陸路離境稅、資產增值稅等等,全部都係糖衣毒藥,開咗呢啲稅,最終都係得不償失,估計財爺都唔會採納,所以財爺喺稅收上最好就係諗辦法向較富裕嘅一群開刀,包括郁動唔涉及民生消費嘅奢侈品稅項,例如一啲名貴車輛、飛機、遊艇等等;而過往多年都有嘅薪俸稅退稅安排,去年涉及少收80幾億,估計今年都會進一步縮水,係睇下會唔會郁動稅階同標準稅率,令到高薪嘅打工皇帝要多交薪俸稅。

 

  呢樣唔收得,嗰樣又唔加得,令到政府喺增加收入嘅選項真係無幾多,所以財爺先喺網誌率先打開口牌,話要檢討政府公共服務嘅收費。Tina向添馬艦中人八卦過,收到風話早前各個部門都已經就各項政府收費展開檢討,包括同收回成本差距、有幾耐無調整等等。有議員估計政府來年必定會調整政府收費,但估計涉及一啲好影響民生觀感、獲得感同幸福感嘅項目,例如水費等,都唔會調整,而一啲罰款就極可能會大刀闊斧增加。

 

  不過Tina問過嘅政壇中人對於香港經濟前景都係比較悲觀,更加擔心財政儲備會進一步跌至不足5000億水平,估計加稅,甚至增加稅種,都係遲早嘅事。

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多立會透視鏡文章
你可能感興趣
#立法會 #立會透視鏡 #財政預算案 #開源節流 #公共服務 #財政儲備 #預算前瞻
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share