加入最愛專欄  收藏文章 

2024-01-29

23條立法,重視程度遠高於《國安法》

  行政長官李家超上星期去立法會出席互動交流會,其中一個環節係專講《基本法》23條立法,議員發言發問極為踴躍,大家發言嘅方向,同當年由葉劉淑儀做局長推銷23條立法時真係天淵之別,議員全程零質疑,掉番轉頭係全面配合立法。

 

  23條立法如箭在弦,咁站在政府嘅角度,擔心嘅當然唔再係條例會唔會過,而係條例掟咗出嚟之後,外界特別係外資、外國領事、所有嘅外部勢力,對條例嘅睇法係點,任何可能會觸動到反對聲音嘅「星星之火」,都要盡可能喺擴散之前整熄佢。

 

  所以李家超先會特別提到,會設立「應變反駁隊」,專門去監察所有網上輿情,做好應變工作。至於「應變反駁隊」由邊個主導,據聞就會由玩社交媒體特別出色,兼且係主責立法工作嘅保安局局長鄧炳強親自操刀,其他相關嘅司、局、處,例如律政司、新聞處等等,都會喺「應變反駁隊」中有一席位,負責協調工作。

 

《基本法》23條是有關國家安全的條款,禁止七類危害國安的行為。(資料圖片)

 

  有政圈中人就指出,今次23條立法,感覺上重視程度仲緊要過《香港國安法》,而用「反駁隊」呢個名,好明顯睇得出,政府係預咗會有好多針對23條立法嘅不實言論喺網上傳出,甚至係用懶人包等方式,喺社交媒體、通訊軟件等快速傳播。政圈中人仲話,呢啲不實言論估計都係由海外傳番過嚟香港,要執法係非常困難,所以最快嘅做法唔係澄清,而係反駁。所以特首用「反駁隊」呢個名,就係想採取一個主動權,一有不實,就撲出嚟反駁,而「反駁隊」成員更可能要分更長時期運作,避免一啲不實言論喺凌晨時分傳出,到早上先反駁就已經處於下風。

 

  另外聽聞,立法會每一個板塊都將會全方位工作去配合23條立法,地區、功能組別同選委界別都各自會被安排任務,要做到滴水不漏。至於重中之重,當然就係成立法案委員會去審議23條,聽聞唔少議員都相當踴躍,已經打定開口牌,估計要抽籤先入到去委員會。而頭牌做主席嘅更會係「名流青史」,所以幾個大牌議員都表示有興趣,自由黨張宇人已經話自己乜嘢委員會主席都無,就係為咗審23條。過去佢都立咗不少汗馬功勞,包括中大改革等等,但係佢身兼行會成員嘅身份就似乎有欠公正性,再加上佢唔係法律界,要審呢條法律似乎未必安到政府嘅心。如果要喺有律師背景嘅議員之中搵個「定海神針」,似乎廖長江或者梁美芬就最大可能,不過都要睇睇背後各方勢力嘅角力,先能夠定到主席人選。

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多立會透視鏡文章
你可能感興趣
#國安法 #立會透視鏡 #李家超 #葉劉淑儀 #廖長江 #梁美芬 #張宇人 #鄧炳強 #23條立法 #立法會 #港聞娛樂
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share