加入最愛專欄  收藏文章 

2019-09-06Text: Yan LawPhoto: Kenji Lo

【自己廣東話自己撐】寫口語=無文化?《粵典》創辦人教你乜係「哬哚嘴」

  最近社會出現新一輪「捍衛廣東話」嘅討論。

 

  而起源要數返去6月28號,「學校課程檢討專責小組」發表中小學課程諮詢文件,建議DSE中文科刪走聆聽及/或說話卷。消息喺8月廣泛傳開後,坊間雖然有人表示支持,但亦有人大鬧「咁做會令廣東話好快死!」

 

  作為語言學學者、網上粵語辭典《粵典》創辦人,阿擇有咁樣嘅睇法,「而家政府有一個對廣東話損害更大嘅政策,叫『普通話教中文』。如果大家擔心DSE冇咗說話卷同聆聽卷會影響到廣東話嘅話,我哋更加需要關心嘅係,點解我哋容許咁多小學可以揀用普通話去教中文?」

 

喺日本留學期間,阿擇發現廣東話同其他語言嘅地位好唔平等。「我每日都要講好多隻唔同嘅語言,對住大陸人講普通話、對住日本人講日文,對住其他外國人就要講英文,偏偏冇乜機會講到廣東話。咁我就開始諗,點解廣東話嘅地位咁慘?後尾返到香港,發現有小學已經轉用普通話教中文。我覺得好唔對路,明明由細到大嘅中文堂都係用廣東話上,有乜理由而家啲細路仔唔得,仲要講廣東話會畀人罰?」

 

  呢個疑問,亦都係阿擇創辦《粵典》嘅最大動力,「希望可以喚醒大家對廣東話嘅關注。」

 

《粵典》其實係乜?

 

  「真係由零開始做起。」阿擇繼續一輪嘴咁將籌組《粵典》嘅故事娓娓道來。「第一步要做嘅,就係搵人提供一啲辭典材料畀我哋。好開心當時香港大學借咗本粵英辭典畀我哋用,不過嗰本辭典大概只有一萬個詞條,所以我哋都仲有好多寫詞條嘅工作要做。」

 

  為咗令編者更加明白咩係「寫詞條」,阿擇就用個「食」字嚟做例子。「食究竟係咩意思呢?原來擺啲嘢食落肚(進食)係一個意思,食藥、食煙係一個意思,硬食咗幾拳又係一個意思。所以我哋要去整理返呢啲意思出嚟,然後再譯做英文、加例句、加例句嘅粵拼,同埋例句嘅翻譯。」佢話,頭三年整理咗超過四萬個詞條。

 

用《粵典》查吓「食」字點解先!

 

  「但辭典永遠都追唔上語言嘅發展,我哋只能夠盡量追,但有時我哋根本未追上,嗰隻字已經死咗。」為咗更貼地去研究廣東話,阿擇同佢嘅團隊周不時都會流連網上討論區。「見過有人會稱呼人做『師兄』,但係寫出嚟嘅時候係寫『ching』。最初我以為大家都係玩下嘢,幾個月就冇㗎啦,點知流行咗幾年,所以我哋最後都收錄咗入《粵典》。」

 

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多有種生活文章
你可能感興趣
#人物專訪 #語言學 #粵語 #廣東話 #DSE #文憑試 #中文科
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share