加入最愛專欄  收藏文章 

2019-12-27Text: Yoko CheungPhoto: Tim Ip

【死亡KOL】幫人完成生前最後一個心願!「死嘢」︰透過直視死亡尋找生命價值

 

情緒問題源於社會,沒有人能獨善其身

 

  社會的問題,William強調每一個人都有份造成。他以關愛座為例,關愛座的圖示上只准老弱婦孺使用,其他人即使身體很疲累、身體其他地方受傷、又或經期不適,一坐下就會被指罵,他批評很多社會問題就如關愛座般不合理︰「大家就係因為易啲去管理件事,就慣左呢啲指令、指引,唔去反思係咪合理。同樣道理,唔好以為人哋精神健康出現問題,選擇以自殺解決問題,就等於唔關你事,因為社會每一個人都係持分者,呢啲問題你都有份造成。」他認為身處在同一個社會,每一個社會現象、社會文化,每一個人都有份塑造而成,大家不一定是直接促成的人,但只要選擇接受這些現象,就有份助長這種社會現象。對於因社會問題而尋死的人,沒有人能獨善其身。

 

 

  經常接觸各類求助個案,William對這個生病的社會有一股無法理清的憤怒;但他覺得:始終會有出路的。社會問題雖不是一時三刻能解決,但每個人都能做多一點,或者可嘗試尋找同路人,向對方坦白多一點。「香港最叻係唔傾唔問唔講,最叻話唔知,但其實你睇到問題嘅。當發現唔係只有自己一個人,原來其他人同我有相同睇法,我就願意踏出多一步,願意講多一點。然後每人一小步,成就眾人一大步,之後嘅精神健康發展,可能都會容易啲。」溝通從來都是解決問題的良藥,很多事情只要透過對話,就能釋放心中累積的不快,當願意將內心的痛苦傾吐而出,或許就未必會抑鬱成疾。

 

  為別人的死亡籌謀,為社會的問題擔憂,那William自己的問題呢?記者問William如果明天是生命最後一日,他會怎樣過?他反問︰「可唔可以今晚就係?可唔可以而家?不如盡快啦,因為我冇咩遺憾,幾時都可以離開!」對生死,William很灑脫,因為從一開始,他生存的每一日都是「賺回來」;現在的他找到自己的生存價值,實踐自己最「擅長」之事,旁人看來確為圓滿;但他尚有一個心願未了,就是將「死嘢」結束。「我成立『死嘢』嘅目的係想盡快執咗佢。當初成立呢個機構,係因為有好多社會問題,特別係有關死亡。我覺得有一日當我可以執咗佢,就代表啲呢問題已經解決。」

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多有種生活文章
你可能感興趣
#人物專訪 #心理情緒 #生死教育 #精神病 #情緒病
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share