加入最愛專欄  收藏文章 

2017-11-30

辭職,可能係一件好事?

  認識一位朋友,佢由畢業至今工作十多年,只打過一份工,出眾嘅工作能力使佢今日非常成功,令人羨慕。但現實生活中,又有幾多個打工仔可以同樣地咁成功呢,如果眼光唔好,喺同一間公司工作一直唔轉工的話,搞不好可能「咁就一世」。之後如事者做咗十多年,到時走又唔係,唔走又唔係。以下幾個要點,重新思考辭職嘅原因。

 

 

上中下層都出事

 

  一個團隊好講合作性,如果同事/下屬/上司之間有溝通問題或者係「心理障礙」,就好難成大事。老細/上司係一個團隊嘅頭目,如果上司平庸,永遠口邊都掛住「我要新嘢」,但實情係「口中求變,心中求穩」,永遠接受唔到新事物,一百個決定中只得一件事唔係用上年template,試問有能力嘅同事又點會有發圍之日呢?

 

  另外,如果公司有一班老謀深算嘅中層/同級同事,經常做埋啲損人不利己嘅事情,諗方法抬高自己、逼走人哋,令你工作每日步步為營,處處驚心;再加上有啲公司為咗慳錢,只會請平價、冇經驗而且無關係嘅junior同事,佢哋日日返工都好似「新同事」咁,無時無刻都處於完全失憶狀態。一間公司如果有呢個組合,真係早走早著。

 

 

升職速度慢、加薪幅度少

 

  成日同職場朋友講,返工除咗要努力工作外,仲要多加留意公司其他嘅事情,例如公司嘅營運情況同利潤等等,當中最值得研究嘅係公司嘅晉升架構,意思即係「點先有得升」。香港有啲公司係行「論功行賞制」,只要你有料、有表現,升職並唔係難事,見過有啲高增長、高潛力嘅公司會年年升職加薪。相反,有好多公司依然係行「排隊制」,不論你幾叻,年資未夠2年就冇得升做senior,或者前面嗰個一日唔走,你一日都冇得做manager。再唔係有啲公司就習慣「空降」,呢種我哋叫「永遠冇得升」。更甚嘅係,就算有得升,都只加幾百蚊 / 2-3%(可能冇得升都係加2-3%……)。你再數數手指,每年只加五百,可能做4-5年先加得2千蚊。如果遇上啲經常「手緊」嘅公司,又加得少,又難升職,冇乜特別的話,做一陣好閃人。

 

公司營運 

 

  Marketer買股票有著數,其實係一件相輔相成嘅事,因為marketing呢個崗位令我哋能夠了解公司整體營運狀況,看清公司前景。如果公司係上市公司的話,間唔中睇下公司股價消息,令你更清楚未來方向是否能夠突圍而出。另外,公司數期狀況嘅變化,亦係一個好重要嘅訊號。好多公司嘅數期都係以月計算,有啲大公司更會以年計,但「月計」定「年計」唔係重點,因為唔同行業、唔同公司都會有自己一套嘅數期,但數期長短嘅變化係就一個指標。如果公司數期突然間愈嚟愈長,就正正反映公司營運出現問題,周轉不靈從而令數期延長。而周轉不靈亦係大多公司倒閉嘅原因,如果發現公司喺數期上不停地出現亂子,可能係倒閉嘅先兆。

 

過份安穩

 

  好多打工仔都希望入大公司做,穩定得嚟人工高福利好,之後就會抱住「做一世」嘅心態打工。但亦因為太過穏定,就會缺乏危機感,唔會再主動學習,同時亦失去向上爬嘅動力,慢慢建立咗一個好強嘅comfort zone。當有一日公司裁員,失去競爭力嘅你就難以喺社會立足,搵工就變成你一個好大嘅難題,所以有時太過安穏嘅生活亦未必一定係好事。

 

  每個人辭職或者留底都有自己嘅理由,但唔好將理由變成藉口,要把握現在,先有機會擁有將來。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

WoW WoW星期三:健康網購產品低至$99 (只限今天)► 立即行動

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#上班族 #職場
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share