加入最愛專欄  收藏文章 

2018-06-07

【職場求生術】別淪為職場透明人!不如為自己刷「存在感」

  認識一位舊同事叫阿偉。每次對住佢,我都有一種莫名奇妙嘅距離感,就好似同佢之間有一層隔膜。

 

  我同阿偉喺公司嘅對話其實唔算少,但如果你問我有無一啲較深刻嘅對話,嗯…我諗唔到。阿偉嘅工作表現不過不失,但如果你問我佢有無咩代表作,或者重大過失,我都係諗唔到。如果你要我搵一個形容詞去形容阿偉,同樣地,我都諗唔到,因為阿偉真係無咩特別優點(或者缺點),亦無一刻能夠令我對佢留下印象。

 

  我會稱呢種存在感極低嘅人 — 「職場隱形人」。

 

  呢種人扮演著一個可有可無嘅角色:一個食lunch時,大部分人都唔記得叫佢嘅角色、一個請咗兩日sick leave都無人會發覺嘅角色。

 

  以下嘗試分析呢種角色嘅心態:

 

  第一,呢種人可能非常保護自己,或換個角度講,佢哋非常不信任其他人,從而拒絕開放自己,永遠唔會輕易透露自己嘅感受。每當上司同事同佢哋傾偈時,話題往往只停留於表面(例如「weekend做咗啲咩呀」、「lunch食咗啲咩呀」等)。而佢哋亦多數係話題終結者,喺辦公室內難有知心友。

 

  第二,「職場透明人」多數缺乏向上流動嘅野心,導致喺辦公室缺乏投入感。同上司同事打好關係可以幫助自己工作更順暢,亦係大部分公司升職嘅考慮因素之一(至少你要懂得證明你嘅工作及溝通能力)。一個同事自願跌入「透明人」行列而不作掙扎,可見佢並無諗過同其他人(以及同昨天嘅自己)競爭。佢哋最理想嘅生活好可能係每日靜悄悄的來,靜悄悄的走。

 

  第三,缺乏自信。尤其初踏入職場嘅人都唔太敢於表達自己嘅意見,慢慢,「龜縮」就變成一種習慣,一種「慣性惰性」:開會揀最後一排位置坐、Q&A時就扮抄筆記、食team lunch時就揀遠離上司老細嘅位置、覆email時就只會詢問上司指示,而唔會主動提出建議等等。

 

  職場上嘅自信係一點一滴咁累積返嚟,經過挫敗、批評而令自己變得更強。害怕犯錯而逃避表達意見只會將自己嘅位置愈推愈後,由「透明人」漸漸變成「無用人」。

 

  職場上遇到嘅人千奇百趣,有義氣、有衝動、有承擔、有縮骨、有細心、有膽小,當然亦有PK,就算古古怪怪,都起碼喺別人心目中留下一個印象。

 

  如果你自覺喺公司處於一個「半透明」嘅尷尬狀態,而你又想作出改變,不妨先從發展一項獨有技能開始,例如成為PowerPoint、Excel能手,喺別人心目中留有位置。

 

  如果暫時未有工作上嘅突出技能,咁「識食」、成為lunch time搵餐廳嘅能手亦可以係一條暫時嘅出路(其實好多人已經行緊呢條路線,仲諗住長期咁行落去)。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多我做Marketing文章
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share