加入最愛專欄  收藏文章 

2019-05-30

【職場求生記】會議室內最易受同事攻擊?3個說話技巧助你轉危為機

  無論你做乜嘢行業,身處邊一個職場階段,說話技巧永遠都係工作最重要嘅一環。好多人工作能力不足,但只要語言能力高,往往都能夠比其他人跑得快。語言能力喺會議室更為重要,因為公司嘅會議室內係藏著最多攻擊、指控同埋伏嘅地方,但同時間亦有好多機會。如果能夠掌握到好嘅說話技巧,除咗能夠救你一命,甚至可以轉危為機。

 

1. 將無理指控變成攻擊

 

  多數人面對指控時,不論指控有理定無理,都會因為受情緒影響而未能好好作答,尤其係突如其來尖銳嘅攻擊,根本來不及思考,如果喺職場上未夠老練的話,最後點答都死。

 

  當面對無理指控時,雖然明知對方嘅指控並無理據,但對方能夠喺眾人面向你對提出指控,必定有某啲「好似」好有道理嘅論點。所以大部份人嘅反應,一係死頂或者硬食,一係就理直氣壯地作出反擊。但其實呢啲方法都未必係最好嘅回應,就算畀你反擊成功,亦可能會破壞咗會議上嘅氣氛,影響眾人對你嘅觀感。

 

  所以第一個反應毋須急於解釋或者還擊,反而最簡單直接嘅溝通方法,就係將指控變成問句,嘗試不斷提問,除咗能夠擋下攻擊之外,亦令對方自己露出馬腳,極有可能將指控變成反擊。另一方面,問句能夠令你深入了解指控嘅根源問題,之後用問句引導對方朝向你嘅思路為自己策局。

 

同事A:「項目delay咗一個月,你哋team要負起大部分責任!」

同事B:「主要delay係邊個事項?據了解,我哋team所有事項經已準時完成。」

同事A:「呢個我要問番先知,但delay係一定。」

同事B:「如果連你自己都唔了解,咁比較難清楚明白真正問題嘅根源。亦有可能係因為『其他team』對事項了解不足所致。」

 

2. 減去負面字眼

 

  喺會議上討論時,因為組與組之間嘅角色問題,各自無形間都會建立咗一道「保護牆」,對話間冇意識地加入好多負面字眼,例如「唔得」、「好差」、「好有問題」等,令到普通一句話聽落都唔太順耳,甚至令人感到被攻擊。破壞會議氣氛之餘,亦影響別人同你嘅印象。

 

  就算無可避免地要表達負面嘅訊息時,除咗可以將論句變成問句,令對方明白自己嘅不足,亦可以用其他字眼去取代負面字句,表達意見時亦大方得體。

 

X 「你份Proposal根本冇論點。」

√「如果呢度有再深入嘅論點同支持理據,成份proposal就會更加好。」

 

X 「呢件產品嘅價值好低,你哋team嘅定價方針好有問題。」

√「建議呢件產品需要重新定位,令定價更切合產品價值。」

 

3. 多讚賞,借力打力

 

  喺亞洲人嘅傳統文化下,讚美別人係一件好難嘅事,就算玩facebook,香港人比like 都係特別孤寒,而呢種文化喺職場上更甚 。就算同事做得幾好,都極少會大方地稱讚對方。但如果能夠適量同適當地「使用」讚賞,其實係好好用。當對方提出真心不錯嘅論點時加以讚美,除咗顯得你大方之餘,亦可以喺對方嘅論點上追加你嘅睇法(當然唔係執人口水尾),借力打力,順勢而行,係一個協同效應(synergy)。

 

  但要緊記,以上嘅方法要小心使用,為問而問,為讚而讚,反而會弄巧成拙。

 

  其實同事們可以出現喺同一個會議室,即代表大家係坐同一條船,一齊解決/完成嘅同一個工作。雖然明白組與組之間必定有好多問題,但如果大家能夠將「鬥爭」變成「競爭」,將「對其他人嘅攻擊」變成「對工作上嘅攻勢」,每個會議都會變得更有意思。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#職場 #打工仔 #辦公室貼士
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share