加入最愛專欄  收藏文章 

2022-08-25

初創公司愈開愈多!前景美好卻問題多多?2大管理問題令打工仔不堪回首!

  近年Slash/斜槓一族十分盛行,打工仔辭職創業情況愈來愈普遍。從數字看,雖然香港初創嘅環境同配套都比其他亞洲地區落後。但香港每年初創公司總數量不斷上升,高達三千多間,創近年新高。當中約六成初創公司老闆係香港人,其次有中國內地、歐美國家、以及印度等地。現時香港於初創公司工作嘅打工仔約一萬三千多人,同時亦有正面上升趨勢。所以喺求職網上唔難見到好多初創公司職位空缺,不論高中低層,人工高或低,比比皆是。尤其係金融科技界同創科界,喺疫情期間話空缺職位並無間斷。初創公司爆炸力必然係最令人感興趣原因之一,隨時有機會變成獨角獸,所以引來好多年輕人興趣。前景美好背後都存在好多問題,好多做過初創公司打工仔都不堪回首,主要原因唔係工作問題,而係老細問題。其實要成為一位CEO好易,但要成為一位好嘅CEO就好難。

 

老闆風範

 

  多數初創老闆都可以分成兩大類,一係技術層面主導,專業技術十分了得,希望利用舊公司學到嘅技術出去闖天下。一係就創意層面主導,諗到好點子但又唔想同其他公司/人合作怕被人抄橋。以上兩類老闆大多欠缺經驗,不論營運生意,還是作為一個領袖,都十分青澀。而好多「新手老闆」更會過份沉醉享受CEO至高無上嘅地位,乜都要管、乜都要自己批核,唔懂得善用人才,亦唔知如何下放權力同工作。有時更因為CEO嘅氣度太大,唔肯聆聽同分析同事意見,過份堅持自己一套。加上經常朝令夕改,口講說要跟住大趨勢走,但其實只係諗到乜就做乜,令同事無所適從,雄心壯志嘅同事經常被潑冷水後繼而離開。

 

(《IT狗》劇照)

 

行政混亂

 

  初創公司未必間間都有「大水喉」支持,初期未有足夠資金同資源時,大公司不同部門工作如人事部、財務部、行政部等都係由老闆一手包辦。但同時間亦因為經驗不足,所有事情都冇系統同制度,老闆多數只會隨心,每日準則都可以唔同。無人事部代表員工冇一個投訴嘅地方,有心想令公司進步嘅員工唔能夠發表意見。無財務部令出糧、行常洗費或公司間交易混亂,而財務混亂正正就係員工對公司前景其中一個最擔心嘅事情。

 

  創辦一門新生意時,唔好只專注著手處理申請BR、開設網業、租借辦公室等等嘅基本事情。現今世代創業硬件並不重要,反而軟件如管理、執行、人脈等更為重要。開業時嘗試最少以2-3人為核心團隊,唔好只看生意或概念,更要事前多作準備學習如何做老闆。點子強的確係近乎萬能,但冇管理就係萬萬不能。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#CEO #初創公司 #打工仔 #行政 #團隊 #職場 #管理 #生意 #初創公司老闆
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share