加入最愛專欄  收藏文章 

2023-01-27

全球人口膨脹!解決未來食物供應,儘管「培養肉」存在爭議,發展也勢在必行?

  過去數十年全球人口膨脹不斷加速,雖然近年有所減慢,但有統計數據指,去年年尾全球人口已經突破80億,估計2030年更會高達85億。出生率高加上死亡率下降情況下,將會產生好多不同程度嘅全球性問題,而食品供求開始失衡更為重點之一。尤其肉類供應方面,全球禽畜數量必定唔能夠滿足人類長遠需要。所以近年科學家除研究食用昆蟲外,更開始研究培養肉等技術,希望真正造到自給自足。

 

  其實培養肉並非新事物,早於約10年前已培植出第一塊培養肉。科學家先喺動物肌肉上提取組織同細胞,再加入營養液、人工養分及維他命等一同培養。同種植植物一樣,培養過程需於特定環境下成長,期間亦會以動物必需嘅營養作為「飼料」,模擬出一個體內「生肉」嘅環境,令其不斷分裂同生增。科學家稱整個過程係零基因改造,絕對適合人類食用,更希望10年後能與真肉睇齊。

 

  除營養價值同健康問題,科學家亦表示味道甚至可以媲美真肉。喺2022年初,以色列一間培養肉科技公司舉行一場試食會,請來不同食評家對培養肉同真肉進行盲測比試。因兩者口感相似,培養肉比真肉更有肉味,最後食評家未能成功估中。

 

  即使味道同健康過關,但最令人質疑嘅其中一點就係道德問題。整個製作過程看似並無殺害動物,長遠更可以用同一塊培養肉不斷複製。但培養肉始終並非真肉,亦唔似素肉般以植物為主要成分,所以令部分人感到有違大自然法則。

 

  雖然初期遇到不少嘅質疑,但並無阻其發展,疫情後更令人覺得應加快發展步伐。現時除培養牛肉同雞肉外,有公司已經成功研發如蝦、蟹等海鮮肉類。2020年培養肉初創公司喺以色列開設全球第一間培養肉實驗餐廳,以培養雞肉為主要食材,製作雞肉漢堡、三文治等。餐廳更表示日後會研發不同加工食品於超巿內發售,希望令培養肉極快普及。

 

  不論未來人口膨脹情況有否改善,培養肉發展可謂必然。就算於道德、價格等問題下,終有一日亦會變成必需品。當一啲能改變未來嘅新事物出現時,普遍都不被大眾所接受。如手機於90年代初推出,大眾都深信此仍非必需品。但時至今日,手機已變成生活不可或缺嘅一部分。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#培養肉 #人口膨脹 #食物供應 #肉類 #道德 #試食會 #巿場推廣
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share