加入最愛專欄  收藏文章 

2023-03-14

初創公司請人,聲稱人工高褔利好前景無限?如何判斷是否伏工?最緊要做一件事!

  隨著人工智能同區塊鏈等高端科技發展迅速,初創公司不斷湧現,近年求職網上唔難見到好多初創公司職位空缺嘅招聘。不過搵一間好公司難,搵好嘅初創公司更難,求職網上每間公司都寫到自己前景無限,而且人工高福利好,但實情就「伏工處處」。雖然加入初創公司看似係高風險行為,但同時高風險就有高回報,相當吸引。如果能夠揀到好嘅初創,成功於早期加入並獨角獸公司初代員工,分分鐘年薪數百萬。

 

  有別於其他公司, 大多初創公司因營運時間尚短,其背景、工作範疇、成功項目、合作夥伴等資料都並不完整,能夠上網搵到嘅資料未必多,亦未必有太大幫助,求職者難以從零碎資料判斷公司究竟「有冇伏」。所以當如果覺得公司行業同職位合適的話,最好先面試了解一下。但緊記一點,除了解公司前景外,最重要係了解其CEO背景同埋新/舊資金情況。

 

《Start-Up:我的新創時代》劇照

 

  CEO有冇喺大公司曾擔任過高層角色、人脈夠唔夠強、有否曾經負責成功項目等都十分緊要。如CEO喺大公司工作過,代表巿場對佢能力有一定程度肯定。而且大公司高層能建立較好人脈網絡,除咗可以吸引較強班底加入初創公司外,「金主」來源會相對多。另外初創起步時其中一大難題係資金周轉,而金主多的話公司營運相對地穩定,長線發展可睇高一線。面試時要多了解CEO,面試後亦要搜尋一下CEO嘅LinkedIn,了解其工作背景同朋友圈等,從中可搵到金主嘅蛛絲馬跡,能令你對公司更有信心。

 

  另一方面,初創公司所出嘅人工亦藏著不少提示。現時好多初創公司喺求職網所提及嘅人工,都並非「即時」能夠得到嘅薪金。因初創公司早期未有實際收入或仍處於收支未平衡階段,人工成為最大開支之一,所以初創慣性將公司股份、將來上巿後嘅股票、年尾或項目完成後嘅花紅等等計入人工一部分。但值得留意係,有小部分初創喺扣除股票花紅後,月薪金額仍高於巿價,代表住好有可能強勁金主早已出現,同時對公司前景十分有信心,所以先不惜工本高薪挖角,係一個好跡象。

 

  當搵到潛力初創公司時,亦要懂得揀合適時機加入公司。早入職能成為老臣子,獲得最抵最多嘅股份同花紅。但同時間會面對公司於起步初期好多不確定因素,於種子輪融資前後倒閉機會較高。而較後期入職雖然能享受公司較穩定局面,平均實收月薪亦會較高,但就可能錯過最吸引嘅紅利。如果入職後不久公司就立即上巿/賣盤/合併等,到時可能錢又攞唔到,更頻頻出現「大地震」,最後公司已經變咗質。

 

  職場生態近年已經進入咗第二個階段,變化在於一瞬間,不論搵工、返工、升職等已經難以用舊有一套走天涯。時刻捉緊巿場脈搏,先係致勝之道。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#職場 #初創公司 #求職 #招聘 #伏工 #獨角獸 #CEO背景 #資金 #打工仔 #上班一族 #金主 #start up
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share