加入最愛專欄  收藏文章 

2021-02-23Photo: 圖片由作者提供

愛國還愛國,投資還投資

  上周四晚,年初七,回復四人一枱,宴會廿人可開。於是,召集老同學團拜。

 

  大家六十幾邁向七十,話題當然圍繞仔女、健康及投資。全部既屬退休人士,投資當然非常保守。因揸住的乃是養老金(棺材本),靠佢過世,唔增加不會死,因減少或冇咗就……

 

養老金俗稱「棺材本」,萬萬不可胡亂冒險。

 

  我一向做法,簡單。早早死慳死抵供滿自住物業,撳地游水。即促盡買政府年金,保證自己離世前「月月有糧出」,且銀碼穩定。然後,再買穩健股票幾隻,揸個天長地久。條件是:一、市場領導者;二、無論經濟如何,市場永在;三、絕少甚至冇競爭對手;四、管理層無法上下其手,有鮮明遊戲規則;五、政府政策「錫晒」,永遠「保護」;六、善待小股東,必定有息派。

 

我愛香港,瞓身年金,月月出糧至上天堂為止。

 

  哪幾隻股有以上條件,大家做吓功課,動下腦筋一定知,唔使我教。

 

  當然,穩健投資大法,是一買就不能多心多手炒出炒入,有閒錢只加碼而不要做甚麼「止賺」的投資行為。

 

  聚會晚上,小弟一再公開個人投資心得,席中有位大N,喊咁口回應:「阿碌,本來,我投資的原則,與你一模一樣。不過,四隻股上市開始揸咗近十五年,仍血本無歸,未知幾時見家鄉噃!」

 

  原來,慘情。因N佬經常強調自己愛國,連投資都愛國行先。所以,國家發行股份,佢就走去認購。除支持國家外,當然,更諗住搭一轉中國起飛直通順風車啦。結果,佢買咗以下四隻:

 

  一、中國銀行(3988)——上市價$2.95(1/6/2006)

 

  二、中國中鐵(0390)——上市價$5.78(7/12/2007)

 

  三、中國鐵建(1186)——上市價$10.7(13/3/2008)

 

由上市開始投資「中鐵建」者,不知何時才能見家鄉。

 

  四、中國交通建設(1800)——上市價$4.6(15/12/2006)

 

  「阿碌,以上四隻,你堅持的六大條件,好似有齊喎,點解呢?」

 

愛國是高尚情操,投資是弁利行為,勿混為一談。

 

  「N佬,我的條件,只合買港股。因香港公司,以資本主義形式運作,政府冇SAY!一定要以股東利益先行。你買的,是『國家股』。咁,就要肩負『國家任務』。不少決定為『國家行為』。例如投資一帶一路建設,冇得賺都要瞓落去。國家機構要錢,非百分百安全都要借……明嗎?」

 

投資香港公用「鐵股」,永遠安心。

「一帶一路」投資是「國家戰略行為」,不是個別公司的「賺錢行為」。

投資要認清楚那些股有「國家任務」,最好避開。

 

  總結,愛國還愛國,投資還投資。絕不可混淆!

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多快樂退休文章
你可能感興趣
#退休 #理財 #港股 #投資 #國家股
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share