加入最愛專欄  收藏文章 

2021-03-10

《Make Money》「疫」市創業系列:90後創港版波鞋,回本靠寄賣!

    疫情真係沒完沒了,連喺香港屹立36年嘅UA都要執笠,相信唔少生意呢個時候都係吊緊鹽水。上集介紹過嘅外賣便當店都可以話係順勢而行,但疫情之下少咗人出街,呢個時候嚟賣鞋係咩玩法?原來呢次受訪企業「Good Supply & Co.」嘅五個股東,由細到大都對波鞋有情意結,於是就創立咗本地波鞋品牌啦!

 

五個「玩鞋」的少年,一人10萬圓創業夢

Joseph(圖左)負責設計產品設計。(李皆穎攝)

 

  「Good Supply & Co.」嘅五個股東每人都有自己嘅正職,有投行分析師、有做Marketing等,但五條仔,又點樣可以坐埋一台一齊搞生意呢?股東Ivan話,皆因佢地係中學同學,男校嘅校服都係白衫白褲加對白波鞋,所以佢地幾個從小就對白波鞋有濃厚興趣。

 

  畢業後2020年再見番面,大家都講起細個關於波鞋嘅點點滴滴,於是就把心一橫搞一對屬於香港人嘅波鞋,所以就一人拎咗10萬出嚟,然後各自發揮所長,有人做設計,有人做營銷,終於就做咗一對屬於五個人嘅波鞋啦!Ivan話,佢哋呢門生意喺上年8月份開始,原本以為疫情就快完,點知第四波又嚟緊,所以生意起初真係舉步為艱。

 

做寄賣反而有出路,月賣四、五十對!

疫情下吉鋪處處,但對於小本經營,租金仍然係難以負擔。(資料圖片)

 

  每一個創業家想成功,就必須有一個「核心思想」,負責設計、另一位股東Joseph講,佢地產品嘅「核心」,就係唔搞太多花臣,回歸兩個基本字-「舒服」,波鞋唔舒服就講乜都無用!所以佢地嘅鞋墊設計係特登加厚,務求增加舒適感;另外一點,Joseph強調希望想用大眾都可以負擔嘅價錢,去買一啲經典且樸素又不失禮嘅鞋款。

 

  另外,Ivan好強調,希望客人可以實體感受對鞋有咩感覺,所以佢地用「線下帶線上」嘅營運方式經營生意,但開間鋪閒閒地幾十萬甚至過百萬,於是佢地就同已經做緊生意嘅老闆傾傾,睇下可唔可以租個小地方寄賣,點知班老細又好肯幫年輕人創業,一口答應!

 

  最後佢地嘅產品,可以出現係幾間大商場嘅鞋鋪同西裝鋪入面,租一個小小地方寄賣,老闆們收入多咗,佢地盤波鞋生意又唔使咁重本,而且鋪頭門面又高檔,不失牌子身份啦!聽聞佢地依家月賣四、五十對波鞋,銷售額每月平均三至四萬,扣除營銷支出,咁都好快回到本啦!

 

「疫」下創業最大困難:返唔到大陸睇版,速遞來回好花心機時間

 

  不過萬事起頭難,疫情下創業就「難上加難」,Joseph就透露佢地呢款鞋係搵中國廠商製造,但由於疫情下去唔到大陸直接同接洽,所以設計、打版、搵材料等等,包裹速遞都來來回回咗十幾次,大大增加時間成本;單單幫對鞋開模都開咗三次,而開一次模都所費不非,但鬼叫洗濕個頭,唯有打掉門牙和血吞,先有今日呢對鞋出現!

 

  另一方面,幾個後生都從來未接觸過鞋業,而且呢個行業入行門檻比起其他行業高,唯有搵返行家或者設計方面人士請教,邊行邊做,後生仔多數面皮薄,去請教人都唔係個個都得,反而咁樣就鍛鍊到對答同營銷技巧。另外,呢一行倉存同運輸成本都比較高,所以每一樣都要計好條數,真係督到計數機都爛。

 

夾份做生意「包拗頸」,用實際數據說服對方

呢個市況都賣到呢個咁多鞋,反映香港消費者有一定潛力。(李皆穎攝)

 

  夾份做生意,最怕就係意見不合,五個人五把嘴,唔多唔少都會「包拗頸」心態,Ivan話,當初就因為對波鞋用咩顏色,都已經拗咗一大輪,最後唯有一人讓一步,主打三隻顏色,另外兩隻顏色就係「試驗模式」;但估唔到試驗個兩款顏色反而賣得仲好!用成績說服其他股東,或者係夾份生意嘅基本態度。

 

  展望未來,佢地希望「做好個品牌」先,幾多間分店、幾多個營業額都係其次,正正因為年輕,所以就算「輸」,都唔會太痛,反而係吸收經驗的機會;錯得起,正正係呢次疫情下創業嘅最大優勢,連疫情都唔怕,仲有嘢輸咩?

 

撰文:李皆穎

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多Make Money文章
你可能感興趣
#理財 #Make Money #波鞋 #疫市創業 #創業 #新冠肺炎 #新型肺炎 #寄賣
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share