加入最愛專欄  收藏文章 

2021-07-02

《Make Money》加息週期憧憬下,應該買乜最增值?

  美國聯儲局早前轉風,美國可能提前至2023年加息兩次,個大市好似開始預先炒加息概念咁款,作為投資新手,究竟係加息週期下,應該買邊類股票或者投資產品呢?今集MakeMoney就同大家預先解構下,點樣係加息周期下令到自己個小錢罌繼續增長!

 

 

(Shutterstock圖片)

 

加息週期梗係買美匯,港匯一樣會強勢!

 

 

(Shutterstock圖片)

 

  加息週期其實係講緊由美國聯儲公開市場委員會作為領頭羊角色,將聯邦基金利率提升;假如其他國家唔跟升的話就會造成「息差」,間接令到自己國家資金流出,從而推高通脹,所以如果美國開展加息週期的話,其他主要貨幣好似英鎊、歐羅、澳元等,都跟住調高,因此每一次聯儲局加息減息,都會對環球大市有重要影響性。

 

  最直接想法,減息週期下,匯市資金通常都會流入日圓為主,因為概念上日圓長期負利率,日圓匯價跌無可跌,所以可以被視為安全避險產品;不過近十年來人民幣係國際市場嘅影響力越來越強,因此人民幣都成為其中一個重要避風港。而係加息週期,最直接就梗係買返美元最實際啦!以6月計,美元指數升近3%而港元由於同美元掛鈎,所以港元以及用港元計價產品(例如港股)都將會受惠!

 

銀行股最得戚,地產股依然無懼,公用股難有好表現

 

 

(Shutterstock圖片)

 

  而港股方面,乜板塊最受惠呢?同銀紙有關嘅銀行股一定係其中之一啦!因為銀行主要收入係來自利息,利率升高就可以提升自己嘅借貸利率,從而提高收入。好似美國係2004年開展加息週期,當年匯控(00005)股價一整年升近9%,恒生銀行(00011)升近6%,渣打銀行(02888)更逾升14%!所以而家開始留意定就差不多啦!

 

  另一方面,理論上加息會令到地產股受壓,因為買樓大部分人都需要做按揭,而加息則令到按揭成本上升,從而影響投資者入市抑鬱;不過換個角度,又有人認為,就算聯儲加息都好,息口成本依然好低,加上本港樓市需求熾熱,地產事業依然無畏無懼!所以地產股都依然照升可也。

 

  不過,就難為公用股啦,因為公用股派息比率經常同美國十年期債息作比較,係加息週期下,資金會從債市流出,債價會下跌而債息會上升,如果想以收息為主嘅投資者,就會將資金投入債市而放棄公用股,例如中華煤氣(00003)、中電(00002)呢類股份,就要睇路啦!

 

四大行業曾跑出,投資者的另外選擇

 

 

(Shutterstock圖片)

 

  除咗銀行、地產、公用股之外,其實係咪無其他選擇呢?咁又唔一定嘅,根據大行花旗係今年3月時候做過嘅一份研究報告指出,參考過去三次嘅加息週期,包括1999年、2004年及2015年,跑贏大市嘅四大行業分別係原材料、能源、資訊科技及金融業,主要由於價格上升、負債比率低及淨息差擴大有關。

 

  此外,加息背後目的係想壓制經濟過熱以及通脹問題,所以同通脹掛鈎嘅投資產品亦相當合適,好似呢次香港政府發行2021年嘅iBond債券,係保底2厘派息,如果通脹率高於2%仲可以收取更多息,所以係加息週期下,抗通脹產品都係另一個唔錯選擇!

 

撰文:李皆穎

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多Make Money文章
你可能感興趣
#理財 #MakeMoney #聯儲局 #加息 #銀行
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share