加入最愛專欄  收藏文章 

2021-07-28

《MakeMoney》全城潮玩NFT,藝術變虛幣資產成大趨勢?

   近來大家都接觸虛幣多咗,開始都知道咩係「比特幣」、「以太幣」啦?不過原來當中核心技術「區塊鏈」仲有好多大用途,近期藝術界都興起一股「NFT藝術潮」,究竟虛幣同NFT有咩關係?點解藝術界又會同虛擬貨幣扯上關係?投資NFT回報又會唔會好高呢?今集MakeMoney同大家深入淺出解釋下咩叫NFT啦!

 

 (Shutterstock圖片)

 

NFT = 一張獨一無二的身分證

 

  係虛擬貨幣技術入面,除咗提及「區塊鏈」之外,仲有分「同質化代幣」(fungible token)及「非同質化代幣」(non-fungible token)。所謂「同質化」即係發行一模一樣嘅代幣,特質就係每個幣嘅幣值一樣、可互相替代、可被切割,例如比特幣、以太幣、萊特幣等;而「非同質化」即係每一個代幣係獨一無二,無法切割或者替代。

 

  不論同質定非同質化代幣,當佢產生嘅時候,就會有一條10幾個位嘅「條碼」記錄在案,全世界人都可以睇到,而呢個條碼就會記錄係「區塊」之內;每當產生一次新交易,區塊又會多一條「條碼」出現,一環扣一環,形成一個不可更改嘅「區塊鏈」啦!而藝術行業就係睇中NFT「不可更改」同「獨一無二」嘅特性,可以為每個藝術發行一個獨立嘅「代幣」,呢個代幣某程度上就等於一張身分證,可以查看邊個擁有過,幾時做過交易。

 

電子藝術作品可買賣,成交價驚人!

 

  (Shutterstock圖片)

 

  過往係電腦入面創作嘅藝術作品,由於容易被人複製關係,所以價值不高,只有觀賞價值;但自從有NFT出現,就算藝術作品可以被複製,但張身分證係獨一無二,令電子藝術作品價值大大提高!NFT可以應用係數碼圖像、畫作、音樂、短片、遊戲、動畫等等,甚至你Facebook上面一個Post,都可以被人拎嚟製造NFT再去轉售,真係「萬物皆可NFT」。

 

  被製成嘅NFT仲有一樣好處,就係交易成本唔貴!過往藝術作品要進行交易,又要經拍賣所,又要經銀行交收,途中有幾多人「過河濕腳」真係唔識計;而NFT藝術作品都只要擺係網上拍賣,唔需要經歷第三方認證,交易時候只要繳交Gas Fee作為產生區塊鏈嘅成本,快捷又方便。由於呢項技術都係新興無耐,不過近期作品成交價驚人!例如 CryptoPunk嘅數碼頭像最貴成交價高達758萬美元(約5874.5萬港元),較早時更有一幅數碼拼貼畫作拍出6934萬美元,真係嚇死人!  

 

作品價值難以衡量,天價接貨值唔值?

 

  (Shutterstock圖片)

 

  藝術作品拍賣,作品價值通常都由估值人員根據市場價值而定;不過NFT作品點定價,完全係由賣方同買方自己擬定,究竟係買貴定買平咗真係無人知,所以呢一期經常聽到有NFT以天價成交,究竟值唔值就真係見仁見智,畢竟心頭好係無價寶,不過接得貨就存在一定風險。

 

  好似Coinbase創辦人Fred Ehrsam就預計,有九成NFT會係3至5年內變得一文不值,因為呢一波NFT突然湧出,就好似1990年代有大量科網公司出現,不過呢堆公司都係有價值。言下之意,即係Fred Ehrsam都認為,有好多NFT都係因為潮流關係而被炒高,係咪真係值的收藏就要自己好好考慮啦!

 

撰文:李皆穎

 

 

 

 

 

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多Make Money文章
你可能感興趣
#理財 #MakeMoney #NFT #以太幣 #虛擬貨幣 #加密貨幣
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share