加入最愛專欄  收藏文章 

2021-01-20

《經濟不停學》ETF入場費低散戶啱玩,管理人角色相當重要!

   之前同大家講過咩叫逆向ETF(或稱槓桿反向ETF),即係買掛勾產品下跌,但近期間間大行都講緊炒復甦,唔識入乜個股,最好方法就係直接買指數股票型基金(ETF),通常呢類基金可以一次過買入多隻股票、債券或商品,適合用嚟分散投資風險,另外管理人喺ETF嘅角色同樣重要,因為直接影響你嘅收益!

(Shutterstock圖片)

 

ETF等於一口氣買齊想買嘅股

 

(Shutterstock圖片)

 

  係ETF出現之前,投資者追蹤單個指數或某類商品,就要一籃子買齊晒,成本高昂之餘風險又大,後來有位名叫約翰·柏格嘅企業家,就想到一個方法,就係成立一個指數基金,而呢個基金專門買標普500指數旗下股份,投資者只要投資呢個基金,就等同買齊晒標普500所有股份,投資者成本及風險相對地降低,又能完全追蹤到指數所有股份。

 

  發展到今日,ETF嘅產品已經多如繁星,涉及唔同指數、債券、商品,以香港為例,最出名就梗係盈富基金(02800),佢係屬於恒指ETF嘅一種,基金會買入所有恒指成份股,而投資比例會跟返恒指公司公布嘅權重,最終基金價格及回報走勢,都會跟貼恒指;至於追蹤商品價格嘅,例如SPDR金ETF(02840),每當投資者買入呢隻ETF,基金就會買入相應價值嘅實金做儲備。

 

ETF有管理費,學識格價最緊要!

 

(Shutterstock圖片)

 

  買ETF其實就唔多使用腦,梗係快捷方便啦!不過,呢種方便係有代價㗎,皆因管理人會收管理費,以香港上市嘅四隻科指ETF為例,每年管理費由0﹒25%(安碩恒生科技(03067))至1﹒05%(南方恒生科技(03033))不等,差距超過三倍,所以一定要格下價先,因為管理費而賺少咗,好唔抵家嘛。

 

  有人就覺得「本多終勝」,如果我係大型投資者,咁指數入邊每隻股份都買齊咪得囉。呢個諗法理論上係啱,但隻隻買齊,涉及交易費、印花稅及佣金,計計埋埋分分鍾貴過畀ETF管理費;而且ETF嘅最大好處,就喺入場費低,好似盈富一手都唔使萬五蚊,比起一手QQ都六萬幾啦!買科技股ETF某程度上好過買一手QQ,所以有啲錢,係要畀人賺下嘅。

 

  另外,管理人對ETF嘅影響唔淨止管理費咁簡單,因為唔少散戶會買嘅基金都屬於被動基金,意味管理人有權調配基金內嘅資產喺幾時同幾錢買賣,所以到最後有機會同標的走勢產生偏離,呢樣嘢叫「追蹤偏離度」。而偏離度高亦唔代表會賺少咗,只係反映同標的走勢差距有幾大。

 

原油「負數」嚇怕散戶,ETF管理人發揮最大作用

 

(Shutterstock圖片)

 

  大家仲記唔記得上年四月油價大瀉,期油更跌到負數呢件事呢?當時F三星原油期(03175)管理人為減輕風險,就宣布將持有6月期油合約直接轉倉至9月,雖然原本嘅做法係要順序轉倉至7月、8月,但管理人解釋係為咗避免投資者損失全數投資。雖然呢隻ETF價格之後潛水,又錯過6月期油反彈,但顯示出管理人如何發揮「救亡」的關鍵角色

 

  仲有一點,一隻ETF嘅管理人或公司出唔出名,過住表現好唔好,都有可能影響旗下產品嘅交投量,交投量高就方便投資者會容易套現。至於近期盈富管理人就投資制裁事件「彈出彈入」情況相當罕見,但事實證明買ETF都有風險存在。

 

  所以大家投資真係要小心啲,認清唔同產品嘅特性,只要搵啱好嘅ETF產品及管理人,就可以食盡大市升浪,又唔使多費腦力啦!

撰文:吳藹林

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新etnet健康網購,送你【健骨維他命D3(1000IU)】乙樽(價值$108)► 立即行動!

更多經濟不停學文章
你可能感興趣
#理財 #經濟不停學 #ETF #管理費 #期油 #指數
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
財政預算案2024-25
More
Share