加入最愛專欄  收藏文章 

2021-02-02

《經濟不停學》ETF都會退市同被人「打靶」,投資新手要學識

 

  我哋之前都分享過,係投資傳統ETF同槓桿類ETF上,要注意嘅細節同地方,跟住落嚟就要講吓,如果ETF宣布退市時候,投資者又應該點算好?原來槓桿類ETF係有機會同牛熊證一樣被人「打靶」,你都咪話唔嚇親人! 

 

(Shutterstock圖片)

 

*資產縮水成本大增,ETF可以要求退市*

 

(Shutterstock圖片)

 

  究竟ETF或槓桿類ETF係咩情況會宣布退市呢?比較常見就係當資產規模慢慢縮水,同時管理費維持不變(管理費主要用於支付基金經理、法律支援等支出),咁管理成本就提升,資產又未見增值情況下,發行商就因為管理費高昂的因素而「無肉食」,最後就有機會宣布將隻ETF退市。好似三星推出嘅4隻恒指及國企指數槓桿及反向產品,最近表示由於ETF嘅資產總資產淨值少於港幣1.5億港元,所以按照信託契據,基金經理可以全權終止信託。

 

  至於退市前後點安排呢?通常發行人會係退市之前一個月通知持貨客戶,好等客戶可以係市場上面走貨;一個月後就會停牌,基金就會計算每基金單位資產仲剩幾多,通常三至四星期後就會發還返畀原本持貨人士,最後退市。不過呢個時候,都可以有搵錢機會!有時候由於持貨客戶聽到隻ETF宣布退市,有機會不問價咁拋貨,令到ETF價格比起資產淨值(NAV)出現折讓,無貨投資者唔介意資金鎖定期比較長都可以執下雞! 

 

*槓桿類ETF同樣有機會「打靶」,分分鐘血本無歸*

 

(Shutterstock圖片)

 

  大家玩開「動物」(牛熊證)都知道有「打靶」機制,但槓桿類ETF同樣都會有呢個情況!以「三倍槓桿ETF」為例子,每當你購入一份相關產品,ETF就會幫你借多兩份等額嘅「孖展」,所以被掛勾產品每升10%,槓桿ETF就會升30%;不過,假如三倍槓桿ETF單日下跌33%或以上,而收市前仍維持呢個水平,由於另外兩份錢都係借返嚟,所以孖展商就會向你追索返保證金,行內稱為「Call 孖展」,隨時同牛熊打靶一樣血本無歸。

 

  不過又咁講,通常被掛勾產品都係指數或者期貨居多,比較甚少出現單日下跌10%嘅情況,投資者又唔使過份擔心,好似之前油價跌到「負數」都係百年難得一見,但槓桿類ETF係會存在呢種情況,投資者係買賣時候都要留意市況為主。

 

*ETF未必咁貼追蹤產品,槓桿ETF有一定程度損耗*

 

(Shutterstock圖片)

 

  正如早前幾篇文所講,由於ETF只係一種追蹤產品或指數嘅基金,而並非產品本身,所以當被追蹤產品大升大跌時後,ETF未必會咁「貼價」,因為ETF仍會受到市場參與者需求影響,從而出現價差。另外,ETF通常係會有損耗,例如管理費及震盪損耗。管理費係從基金淨值入面扣除,所以投資者買ETF時候都會留意下手續費高低作比較。

 

  「震盪損耗」其實唔難明白,例如今日恒指跌10%,咁你隻「三倍槓桿ETF」就要跌30%;就算聽日恒指升返10%,你隻ETF反彈返30%,但都未必回到本!因為10蚊跌30%就等於7元,但7蚊升到10元,就需要升42.85%,但你隻ETF都係升返30%,所以就算恒指返去原價,你都係輸,呢個就係「震盪損耗」,買ETF時候要多加留意啦!

 

撰文:李皆穎

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

更多經濟不停學文章
你可能感興趣
#理財 #經濟不停學 #ETF #槓桿 #反向ETF #退市 #打靶
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
聚焦兩會2024
More
Share