加入最愛專欄  收藏文章 

2021-06-24

《經濟不停學》小學雞學堂9:恒指牛熊證中階攻略!

   上次講解過如果新手要炒牛熊證要做好咩準備功夫,唔知大家覺得有無用呢?呢次我哋進階小小,講下落場時候應該留意啲咩,炒恒指牛熊又應該參考啲咩數據指標,甚至應該點樣培養好對大市嘅觸覺。不過謹記一點,牛熊證特點就係以小博大,切忌賭身家咁落場啦!

 

(Shutterstock圖片) 

 

開市前要睇晒美股「黑期」走勢,ADR升跌都有影響!

 

 (Shutterstock圖片) 

 

  市場瞬息萬變,如果真係要落場,第一件事就係要知道個市當日炒緊乜,而美國經濟、國債、黃金、甚至比特幣都會影響到環球股市氣氛,所以隔晚美股走勢係一個明顯參考數據,對第二日港股有明顯指導性作用;另外,「黑期」更係開市前瞻!因為「黑期」早上走勢係反映緊投資者對港股開市睇法,如果大幅抽升,恒指都好大機會跟住高開。

 

  其次,大市升得多與少,就要睇ADR嘅表現啦!因為要留意重磅股ADR對比起港股有無重大升幅,畢竟大市向上都要靠幾隻大藍籌推動;開市前一個鐘就要留意日經、首爾指數、台北加權平均嘅表現,而開市後就要望實A股走勢,好多時候A股同港股表現有掛鈎情況,A股升港股好多時候都跟住抽高。簡單嚟講就係要一眼關七啦!

 

開市點數背後解讀,無波幅情願唔落場

 

 (Shutterstock圖片) 

 

  其實開市點數開幾點,都解讀緊投資者對大市嘅睇法,今次會用列舉方式同大家講解下(撇除有特殊情況出現):

 

1.高開/低開數十點,意味投資者未睇透大市,甚至睇淡大市,所以未敢大手落場;好多時候恒指高開數十點後就會立即回吐,呢個時候開市即買熊就值博率相當高,反之亦然。不過仍要參考環球股市氣氛,以今日為例,不論亞洲定美國股市都係數十點上落,股市氣氛淡薄,恒指高開48點後都係窄幅上落為主,呢種悶市確實唔炒好過炒。

 

2.高開/低開數百點,意味投資者有明顯看好/看淡大市,但由於已經高開/低開幾百點,再入場嘅相對風險較高,而且多數都係由重磅股急升/跌推動,所以想開市後入場就要留意其他藍籌走勢,不過可以再炒機會不大,所以唔建議再入場;亦有人喜歡「反手炒」,即牛市開熊博佢跌,熊市開牛博佢升,不過經驗話畀大家聽咁樣同買大細無分別,炒牛熊應該順勢而行,而「反手炒」技術要求好高,特別係心理質素。

 

3.高開/低開1至200點左右,其實呢種市亦相當好炒,因為波幅擴大嘅機率相當高,但須要留意大市氣氛,所謂「氣氛」即係有無消息炒緊,例如北水南下、國家隊入場、加息等因素,否則就算高開/低開逾百點都容易造成「好淡雙殺」局面,得不償失。

 

炒市要睇分鐘圖,陰陽燭、MA線、RSI、MACD四招夠用

 

 (Shutterstock圖片) 

 

  由於炒即市係講究反應,所以太多技術分析只係令自己思考太多,落手太慢,慣用四種技術分析就係睇分鐘圖嘅陰陽燭、MA線、RSI、MACD。

 

  陰陽燭主要係負責「數浪」,例如大市升幅分鐘圖,已經出現三至四浪,再抽升機會不大;MA線主要睇大市氣氛,以10天線為主,跌穿20線就已經可以睇淡,並可以當作一個買入/賣出信號;而MA線更要配合埋MACD,當兩者同樣出現「交叉」,令到買入/賣出信號更加明顯;RSI係睇大市氣氛會唔會過熱,同樣具有買賣信號意味。

 

  不過,要留意嘅係,以上技術分析都有滯後問題,要學識點良好運用,就要留意住我地嘅專欄啦!

 

撰文:李皆穎

  

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全城注視!銀行定存比較神器,助你搵到最佳息率!► 立即了解

更多經濟不停學文章
你可能感興趣
#理財 #經濟不停學 #牛熊證 #恒指 #動物
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
雙幣交易
財政預算案2024-25
More
Share