加入最愛專欄  收藏文章 

2021-09-14

《經濟不停學》價值投資法講究評估公司內在價值,市埸先生好百厭!

   中國近呢幾個月狂推監管措施,由壟斷管到教育、細路打機、追星,最慘豬嘅係一眾喺香江魚缸上市嘅科技股,個價係咁跌,唔少缸友都要坐艇呀。同時,因為之前投資科技股得利而被網民追捧做女股神嘅Cathie Wood,聲勢就大不如前;反而一直以價值投資法做選股基礎嘅巴菲特,旗下巴郡(美:BRK)股價表現一啲都唔輸蝕。除咗讚股神果然係股神之外,更再次喚起唔少人對價值投資法到底有冇用嘅討論。 

 

  事實上,價值投資法唔係巴菲特諗出嚟嘅,呢個概念最早由經濟學家班傑明葛拉漢(Benjamin Graham)提出,喺佢嘅著作《智慧型股票投資人》同《證券分析》建立出價值投資嘅完整策略。佢相信每一間公司都有佢嘅內在價值,而市場價格未必同內在價值相符,投資者應該喺市價低於內在價值果時買平股。之後呢套理論就獲葛拉漢嘅學生、股神巴菲特發揚光大。

 

《智慧型股票投資人》於 1949 年首次出版,係Benjamin Graham嘅代表作之一。(shutterstock圖片)

 

買股價睇實安全邊際,抵唔抵買自己決定

 

巴菲特曾喺2007年嘅致股東信講過,真正優異嘅企業,必須有一條持久嘅護城河,咁可以保證帶來超額嘅資本報報酬。(shutterstock圖片)

 

  至於內在價值嘅估算方法有好多種,唔同人對同一間公司嘅估算係可以有唔同結論,一啲硬性指標例如有市盈率、市帳率、股息率、股東權益報酬率、企業現金流、負債等等,一啲較為主觀嘅衡量標準有企業可持續性、管理層管治能力、對股東利益嘅保障等等。巴菲特亦提出過「護城河」理論,即係企業有冇競爭優勢,可以係無形資產,例如品牌、專利、服務差異、低成本、產品帶嚟嘅獨特感受等等。

 

  好嗱,到投資者決定咗內在價值,就可以靠一樣叫安全邊際(Margin of Safety)嘅嘢去決定買入時機。安全邊際指股票價格同企業內在價值之間嘅差距,股價比內在價值愈低,安全邊際就愈高,投資風險相對愈低(因為投資者有機會錯估內在價值),股份嘅潛在回報亦可以較高。以投資者評估某公司嘅內在價值為每股100銀為例,現價係80銀,若然投資者自己set嘅安全邊際目標係20%,依家就會係買入時機;但若然安全邊際目標係30%,就可以等股價跌到落70銀先買。

 

投資要有耐性

 

  價值投資有一個壞處,就係會經常喺股價處於下跌趨勢果陣買入股份。班傑明葛拉漢將市場擬人化,話市埸先生心情起伏可以好大,當心情好嗰陣股價可以狂升,心情差股價可以暴跌,股價係可以唔符合內在價值嘅。但當市埸先生令股價愈跌愈低果陣,反映間公司股份大特價,按呢個思考邏輯嚟講投資者反而可以增持,因為一間公司嘅內在價值唔會因為股價波動而改變,投資係需要時間同耐性。

 

  不過,價值投資法其實難以衡量一啲未有盈利同埋增長型嘅股份,因為一般散戶唔似大行咁,有自設model分析公司嘅潛在收益,從而評估價值。增長型股份又多數係炒憧憬,對價值投資者而言未必咁易捉到路。仲有呀,如果投資者眼光差,揀咗隻質素唔好嘅股份,最終冇得到預期中嘅回報,等同蝕咗時間成本,亦即係投資其他標的賺錢嘅機會。

 

  其實呢個世界仲未有人研究出必勝嘅投資方法,自己學多啲嘢,結合唔同投資法嚟做分析亦無不可,最緊要係勤力,肯做多啲功課。

 

撰文:吳藹林

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多經濟不停學文章
你可能感興趣
#理財 #經濟不停學 #價值投資法 #價值投資法 #巴菲特 #智慧型股票投資人 #證券分析 #班傑明葛拉漢 #班傑明葛拉漢 #Benjamin Graham #安全邊際 #內在價值 #護城河
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share