• |
  • 極速報價
  • |
  • 會員
  • 產品服務 / 串流版
  • 設定

24/01/2019

【小問題拆解】不要忽視見工時的無關痛癢問題!6條必問面試題目大拆解(下)

  • 加入最愛專欄
  • 收藏文章
  • Michael & Derek

    Michael & Derek

    著有《我做媽劇停》一書,撰寫「市場」及「職場」兩大類文章。經常與不同機構及院校合作舉辦Marketing及職場座談會。

    我做Marketing

    本欄每周四更新

  應徵者好多時會忽略一啲簡單而無關痛癢嘅問題。雖然好多對答都十分常見,但回應嘅方法亦有好多種。如果對答得宜,有好多貌似唔太重要嘅問題,其實都藏著「加分位」。

 

「工餘時有乜野興趣」

 

  類似嘅問題有好多,多數出現喺面試嘅尾段,面試官會問及一啲唔太重要、工作以外嘅問題,主要目的有兩個:一,希望從工作以外嘅事情了解你人品;二,可能之前嘅對話未能好好了解你嘅溝通技巧,所以想透過其他閒談作進一步觀察。

 

  「減壓方法」、「工餘興趣」、「下次旅行會去邊」等等工作以外嘅話題,係最能令人放鬆心情,去表達自己真性情嘅一面,所以回應時盡量做返自己。冇需要拉入同工作相關嘅話題,「工餘我都係做research,研究xxxx,希望對工作有幫助」,勉強提及工事,只會令人覺得你過份虛假,要盡量避免。另一方面,如果情況可以的話,言談中不防多表達自己對事件嘅睇法,唔好令人覺得你只係一個「問乜答乜」、「問一句答一句」嘅人,要對事情有獨特嘅見解、能看到事情嘅細節,「工餘時我經常睇戲,除咗係興趣之外,亦可以減壓。因為當你進入漆黑嘅戲院,感覺呢兩小時好似離開咗自己嘅肉體一樣。而看別人嘅故事,置身其中,亦會有好多得著」。呢啲除咗係加分位之外,如果論點/題目同面試官思想相近,亦可以拉近相方距離。

 

「滿足感從何以來」

 

  打工仔嘅滿足感,主要來自金錢、工作嘅成功感、工作環境三方面,較為老手嘅面試官/ HR,會從不同嘅角度去分析應徵者嘅expactation,同公司職位所需嘅Core Competencies(核心技能)是否配合。

 

  不同公司/ 職位嘅Core Competencies都唔同,communication、decision making、leadership、motivation、planning and organizing、responsibility、teamwork等等,每個職位嘅重要性都有高低。當應徵者工作能力大致達標時,motivation就變得重要,因為motivation下降除咗影響工作效率,亦會令同事產生辭職嘅念頭。如果應徵者嘅首要條件係金錢的話,部分公司會唔介意比多少少錢,希望令同事更為忠誠,減低員工流失時所帶來嘅影響。但回答同類問題時記得,坦白之餘切記要包裝一番,「錢當然重要,但工作嘅成功感有時會更為重要。工作除咗要得到『奬金』,亦要得到『掌聲』」。

 

「你前公司嘅生意如何運作」

 

  好多老細會喺見工時借故刺探軍情,雖然手法並唔係太恰當,但就十分常見。同類情況建議應徵者千萬唔好太坦白,一來可能有抵觸,二來如果今日透露前公司嘅資料,代表他日你亦可能會將現公司嘅資料透露出去。

 

  雖然可能有抵觸,但唔建議一開始就請對方食閉門羹。建議應徵者嘗試只透露一啲人所共知嘅事實,或者將重點轉移「其實我公司同  貴公司嘅運作模式應該大致相近,過去我哋都集中資源喺項目A之上,所以你會見到媒體有報導項目A嘅新聞。就報導所見,項目A嘅成績係........」。如果面試官真係步步進逼,最後只好老實回應「因為前公司合約列明,半年內唔能夠透露工作內容,如果有機會的話,將來可以分享更多資料」,希望對知難而退。

 

  面試係一個相向嘅過程,雖然應徵者好多時處於被動嘅一方,但只要了解每個提問背後嘅目的,亦能做到得心應手。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

我要回應

放大顯示
師傅靈靈法

職場新常態

精選文章

  • 生活
  • DIVA
  • 健康好人生
專業版
HV2
精裝版
SV2
串流版
IQ 登入
強化版
TQ
強化版
MQ