• |
  • 極速報價
  • |
  • 會員
  • 產品服務 / 串流版
  • 設定

31/10/2023

對唔住呀!你搵錯人喇!

  • 加入最愛專欄
  • 收藏文章
  • 曾智華

    曾智華

    曾智華,資深傳媒全面手。退休前為香港電台節目創作總監。八十年代開始獲選最受歡迎節目主持,直至2014年退休為止。隨即「轉跑道」,專攻慈善活動及變身KOL 。目前每天溜覽其Fan Page 「Luke Sir 曾智華」者,數以十萬計。近年著作包括《快樂退休》及《有盈退休》。

    快樂退休

    每周更新

  天生性格,好怕拒絕人,尤其對方誠意拳拳,親身來電或親筆來信,大人大姐,你請對方食檸檬?將心比己,好難受喎。

 

  結果就咁,小弟早年啃吓一單,啃吓又一單,幾乎搞死自己,因其實所有活動皆非自己杯茶,你飲得幾多杯?飲吓飲吓,精神好易出事,被迫荒廢部分工作,兼且,家人埋怨,尤其老婆大人,更有理由問:「家吓你好得閒?去埋啲咁嘅場合,有乜意義呀?」

 

拒絕人及被拒絕皆不好受,但若因此而死頂,後果可能更痛苦。

 

  終於,幾年前立下個人鐵律,以下一概拒絕:

 

  (一)專欄作者宴會。世界無免費午餐,搵得你去,當然食完後有所求!十之八九代替主人家宣傳或澄清。喂,老友,我真係冇義務替你做㗎!若你的產品或事件極具新聞價值,或會考慮吓。

 

專欄作者晚餐必定豐富,但會是「免費」的嗎?儍的嗎?

 

  (二)睇演唱會。早年做電台,工作所需,不單自己製作,大部分歌星演唱會,都要「畀面出席」,當然,同時也須觀摩別人的創意。久而久之,一聽見去紅館已腳軟。因個個演唱會皆長達四小時,屈在一張椅中,又唔敢飲水(因怕行出行入小便)。老老實實,大部分歌手皆非出色到值得坐到腳痹去欣賞,結果全程遊魂等散場。尤其年紀愈大,肚腩愈大,縮在窄窄椅中,有甚麼好享受?

 

我有「紅館演唱會恐懼症」,被迫四小時不動,面對天王也冇興趣。

 

  (三)睇電影優先場。睇呢類優先場,好處是先睹為快,分分鐘可以未上畫已出稿評論。壞處是,食咗「人家茶禮」,你好意思真心講出電影的缺點甚或根本不值一睇,應該中途離場嗎?最終,變成只可讚不可彈。我寧願自付一張長者門票三四十元,舒舒服服左右冇人,慢慢歎,然後按真實感受寫評論,你話幾正!

 

拒絕被邀看優先場,以免下筆寫影評不公平。

 

  (四)幫襯高檔食肆。近年香港飲食業出現極度貧富懸殊的現象。窮的,是「兩餸飯」愈開愈多,市場愈來愈大。代表乜?你明我明。但同時間,收費一位千元以上的菜館,亦湧現不少,標榜裝修靚、食得精、飲得豪。早年識落不少優秀廚師,皆被挖去做總廚,三兩禮拜就call:「碌Sir,嚟試吓吖!」一聽過千一餐起跳,立即婉拒:「你搵錯人喇!我平均最多五七百一餐,又要求免開瓶費,並非你嘅顧客對象,搞其他富貴食客朋友啦!」

 

$1500以上一餐的食肆不會試,並非我能力範圍,更非我杯茶。

 

  (五)長途旅行。童年時,日日抬頭望飛機,心中渴望——有得坐就好喇。年輕時,已經開始願望成真,出國讀書、移民,賺夠錢去歐洲旅行,次次一程坐十幾小時,來回30小時,活力無限期,當然冇問題。

 

「空中監倉」極恐怖,三九唔識七者困在小小空間十多小時,自己更要屈在小椅中不能動。

 

  但隨著年紀漸長,機位漸窄(航空公司諗縮數,減客人空間),加上處處去過,再冇好奇心,慢慢,對長途機一律視為「空中監倉」。來回罰坐30小時,然後,抵埗及回港後呆吓呆吓Jet Lag加埋六日,真係攞苦嚟辛。

 

  終於,任何人提出以上五項邀請,一律唔再「問心有愧」,堅決拒絕!

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

我要回應

你可能感興趣

放大顯示
風水蔣知識

職場新常態

精選文章

  • 生活
  • DIVA
  • 健康好人生
專業版
HV2
精裝版
SV2
串流版
IQ 登入
強化版
TQ
強化版
MQ