• |
  • 極速報價
  • |
  • 會員
  • 產品服務 / 串流版
  • 設定

25/02/2022

《經濟不停學》供股的藝術(下):莊家的思維

  • 加入最愛專欄
  • 收藏文章
  • 伍禮賢

    伍禮賢

    光大證券國際證券策略師,領導股票零售資料研究團隊專責分析香港及內地股票市場,亦負責研究和分析基金、債券及結構性產品,尋找與股票相關的各類資產類別的投資價值。

    經濟不停學

  之前都講過關於供股嘅一啲知識,同埋入面常見嘅陷阱,來到下集就同大家講下莊家係供股入面嘅思維,其實背後有一大大堆操作同埋原因,甚至可能出現公司進行供股,大股東都唔供嘅情況,點解會咁呢?所以呢一集就同解釋下莊家/大股東供股嘅思維!

 

(SHUTTERSTOCK圖片)


莊家供「乾」先可以炒上 供「大」為注入資產



  供股早係十幾年前左右,係上市公司常見伎倆,最常見係係先供完再合股,方便莊家炒上落,因為以前未有「最少公眾持股量25%」規例之前,好多股份(特別係創業板)經常利用供股將貨源「歸邊」,即用大股東用大比例方式供股,小股東覺得無利可圖就唔會供,繼而大股東就可以拎到更多比例股票,貨源「乾」到裂,任由莊家炒上,都唔會有人影響到股價;不過,自從更多法規推出之後,呢招已經唔太Work,特別係證監會打擊無太多業務嘅「殼股」,甚至要求退市,呢種炒賣方式就開始慢慢沒落。


  另外,有一種情況就係公司想注入新資產,但可能公司市值唔夠大,將3億資產注入1億市值公司,分分鐘「虛不受補」,即有機會令原本3億市值嘅資產,注入公司之後資產價值因股價浮動而減少,最後就得不償失,所以有公司會先進行供股,令公司市值先擴大,再注入資產,咁樣就算公司股價下跌都唔會令資產價值下跌。不過,作為散戶,又好難知道公司因為咩事而供股,所以真係要留意新聞。


供「炒」情況少見,供「賣殼」個案不一

 

(SHUTTERSTOCK圖片)


  剛剛有提過,供「乾」係為想炒上去,而供股之前係有「除權日」,除權之後且新股推出之前,可供市場出售嘅股票其實係減少,如果1供1就少50%,1供9就少90%,所以有效地減少沽售壓力,從而有利股價炒高,更甚是先宣布供股,等貨源歸邊之後炒高,再宣布合股將股價向下炒。不過,呢種情況係而家實在唔常見,因為證監同港交所隨時會約公司飲咖啡。


  而上市公司亦會有出售股權情況,行內人稱為「賣殼」,而每間公司所做嘅「大刁」情況不一,可能係公司市值必須到達某個數目,又或者買家需要買入一個百分比嘅控股權,而賣家又未夠貨。呢個時候,供股對於大股東而言就好使好用。不過,因為賣殼而供股情況不一,好難有蛛絲馬跡可以睇到,但好多時候公司賣殼都會有聲氣漏出,係呢個時代,有幾多秘密可以收得埋啊!


供股有機會為「減持」,包銷商密密賺


  有時候,供股都只係大股東想出售股份嘅操作,只係用「供股」做掩飾,因為供股無話一定大股東都要供埋,某程度上就等同於「減持」。假如公司進行供股,大股東表示唔供,咁大股東股權就會被稀釋,而通常供股都係會有包銷商負責,假如稀釋之後嘅新股無人想供,就會由包銷商收晒,再係市場出售套現,所以莊家為Cap水,唔一定要炒高先有得賺。


  係以前港股熱炒供合年代,「供股包銷」係一門搵錢生意,包銷商多數都係由券行負責,亦都可以係公司或者大股東本人。所謂「包銷」意思即係券商或公司用一定金額幫你收購晒供股所凸出來的股份,然後用自己嘅「方法」出售,可能係公開市場、「微信女」、或者其他公司及大額投資者,因為過往容易炒上落,不論包銷商定係收貨嘅人都可以搵到食,不過時宜世易,而家港股都日日想見底,市場仲邊有鑊氣啊!

 

撰文:李皆穎

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

我要回應

你可能感興趣

放大顯示
風水蔣知識

職場新常態

精選文章

  • 生活
  • DIVA
  • 健康好人生
專業版
HV2
精裝版
SV2
串流版
IQ 登入
強化版
TQ
強化版
MQ